باندپهن

باندپهن سیار

October 26, 2017
12:02 پنجشنبه، 4ام آبانماه 1396
کد خبر: 85390

8 برابر شدن پهنای باند استان یزد در دولت یازدهم

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از هشت برابر شدن ظرفیت پهنای باند استان و ایجاد دومین مرکز شتابدهی در استان یزد خبر داد .
 
«اکرم فداکار» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره محورهای کاری این اداره کل و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای هر کدام از این وظایف، تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در حوزه تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت، توسعه اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات(آی.سی.تی) و تلاش برای تامین منابع مالی شرکت‌های استانی فعال در این حوزه، از محورهای فعالیتی مهم این حوزه به شمار می‌آید .
 
وی در مورد توسعه زیرساخت‌های مخابراتی یاداور شد: علیرغم افزایش روز افزون استفاده از تلفن‌های همراه، هنوز متقاضیان زیادی خواستار کسب امتیاز تلفن ثابت در استان هستند ولی واگذاری تلفن ثابت در استان به روز نمی باشد و به عنوان نیاز اولویت دار استان در حال تعامل با شرکتهای دارای مجوز برای رفع نیاز مردم هستیم .
 
فداکار در مورد ضریب نفوذ اپراتورهای تلفن همراه در استان نیز گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ همراه اول در استان 80 درصد، ایرانسل 24 درصد و رایتل تنها دو درصد است که در مجموع ضریب نفوذ تلفن همراه در استان را به بیش از 100 درصد افزایش داده است .
 
مدیرکل فناوری اطلاعات استان به افزایش پوشش آنتن‌دهی اپراتورهای تلفن همراه در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 91.57 درصد از راه‌های اصلی و 83 درصد از راه‌های فرعی و نیز 75 درصد مسیرهای ریلی استان تحت پوشش آنتن‌دهی همراه اول قرار دارند .
 
وی از توسعه قابل توجعه شبکه دیتای استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر تمامی شهرهای استان تحت پوشش اینترنت پرسرعت 3 G قرار داشته و تاکنون 17 شهر استان نیز به اینترنت 4 G همراه اول تجهیز شده‌اند .
 
وی به رشد تجهیز روستاهای استان به اینترنت نیز اشاره کرده و گفت: تعداد روستاهای دارای اینترنت در استان از 200 روستا به 400 روستا افزایش یافته است .
 
فداکار از هشت برابری شدن پهنای باند استان در راستای توسعه کسب و کار در حوزه آی.سی.تی خبر داد و یادآور شد: ابتدای دولت یازدهم پهنای باند ورودی استان شش گیگ بود که خوشبختانه در حال حاضر 51 GbPs است .
 
وی همچنین از پنج برابر شدن تعداد مشترکین اینترنت در استان و نیز 14 برابر شدن پهنای باند واگذار شده به اپراتورها در استان خبر داد .
 
فداکار از نصب یک‌هزار دستگاه خودپرداز در روستاهای کشور طی سالجاری خبر داد و گفت: 18 روستای محروم استان یزد نیز در زمره این روستاها هستند .
 
این مقام مسئول در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه کسب و کار و اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ ها نیز خاطرنشان کرد: با توجه به عمر کوتاه شرکت‌های دانش‌بنیان و جایگاه بزرگ آنها، در وهله اول موضوع ایجاد نهادهای پشتیبان، حمایت کننده و توانمندساز در دستور کار گرفته است از جمله ایجاد دو مرکز شتاب‌دهی از مهمترین اقدامات در این حوزه بوده است .
 
فداکار همچنین از راه‌اندازی مرکز توانمندسازی و تسهیلگری کسب و کارهای نوپای فاوای استان در سال جاری و در محل پارک علم و فناوری یزد، به فعالیت‌های این مرکز در قالب توانمندسازی، مشاوره و آموزش اشاره و اظهار کرد: این مرکز به صورت جدی در رابطه با آموزش و مشاوره شرکت‌های استارتاپی، در حال تلاش و فعالیت جدی می باشد .
 
وی در مورد کمک به تامین منابع و سرمایه‌گذاری شرکت‌های استانی نیز به طرح تکاپو اشاره کرد و در این باره افزود: هدف از این طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار است که از طریق انعقاد تفاهم‌نامه‌ با شرکت‌های ملی سعی دارد با ایجاد ارتباط و کسب بخشی از بازارهای آن‌ها به توسعه بازار شرکتهای استانی و نیز تامین منابع مورد نیاز شرکت‌های استانی بپردازد .
 
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در پایان نیز یادآو شد: خوشبختانه تسهیلات مناسب و با شرایط خاص برای متقاضیان مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات در قالب وام وجوه اداره شده نظر گرفته شده است که استان یزد نیز پیشتاز بهره گیری از این تسهیلات بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.