بازار سرمایه

October 28, 2017
17:29 شنبه، 6ام آبانماه 1396
کد خبر: 85400

برادران محمدی پاسخ دادند: ارزش دی جی کالا چقدر است؟

سعید محمدی: ارزشگذاری را شما باید با ضرب تعداد سهام در نرخ روز هر سهم به یک نوعی محاسبه کنید
اوایل تابستان سال 1393 یعنی سه سال پیش مجله معتبر اقتصادی اکونومیست در گزارشی تحقیقی درباره ارزش مهم ترین شرکت های استارت آپی ایران، ارزش تقریبی شرکت دی جی کالا بزرگ ترین و پرقدرت ترین سایت اینترنتی فروش کالا در ایران را 150 میلیون دلار پیش بینی کرد، اما حالا با گذشت بیش از سه سال از آن زمان ارزش شرکت دی جی کالا چقدر رشد داشته است و چه میزان است؟ در سال های گذشته ( بیش از 10 سال از فعالیت دی جی کالا می گذرد) شرکت دی جی کالا همیشه با شیب رشد و توسعه بسیار زیاد رو به رو بوده است و حالا برادران محمدی بنیانگذاران این شرکت و مدیرعاملان آن می گویند که این شرکت در کمتر از یک سال آینده به اولین «یونی کورن» ایران تبدیل خواهد شد. در اصلاح اقتصادی به شرکت هایی «یونی کرن» گفته می شود که ارزش آن ها به یک میلیارد دلار برسد.
 
 
حمید محمدی در پاسخ به این سوال که ارزش شرکت دی جی کالا چقدر است، می گوید:« همان طور که می دانید ارزش گذاری چیزی نیست که در حساب و کتاب و دفتر رسمی یک شرکت ثبت شده باشد و بگویید که این ارزش دی جی کالا و یا یک شرکت دیگر هست؛ ارزشگذاری را شما باید با ضرب تعداد سهام در نرخ روز هر سهم به یک نوعی محاسبه کنید بنابراین درباره شرکتی مانند دی جی کالا شما نمی توانید بگویید که ارزش این شرکت چقدر است زیرا ارزش یک شرکت چیزی است که برای آن معامله ای اتفاق افتاده است.»
 
او در ادامه می گوید:« امروز ممکن است فرد یا افرادی بگویند با این قیمت و ارزشگذاری حاضر هستند مقداری از درصد سهام این شرکت را بخرند و یا در آن سرمایه گذاری کنند و این می شود ارزش گذاری در آن لحظه و زمان بنابراین عدد دقیقی نمی توان برای دی جی کالا عنوان و اثبات کرد که ارزش دی جی کالا این قدر است.»
 
حمید محمدی همچنین در ادامه می گوید:« اما برای اینکه ذهنیت داشته باشیم از جایگاه دی جی کالا برنامه ما این هست که خیلی زود و در کمتر از یک سال آینده به اولین «یونی کورن» در ایران تبدیل شویم.»
 
همچنین در این باره سعید محمدی دیگر بنیانگذار و مدیرعامل دی جی کالا می گوید:« طبیعتا دی جی کالا یک شرکت خصوصی است و سرمایه گذارانی که اینجا سرمایه گذاری کرده اند علاقه ای به اعلام ارزش شرکت ندارند، مثل کسی که ماشینی خریده و وقتی شما از او بپرسید این را چند خریده، خیلی خوش آیندش نیست.» او همچنین در ادامه می گوید:« انتظار داریم که کمتر از یک سال آینده شرکت دی جی کالا به یک یونی کرن تبدیل شود یعنی ارزش مجموع سهام گروه یک میلیارد دلار را رد کند.»
 
علاوه بر این سعید محمدی با ابراز علاقه نسبت به حضور شرکت دی جی کالا در بورس می گوید:« ما قصد حضور در بورس را داریم و در حال بررسی و انجام کارهای مقدماتی هستیم البته هنوز زمانی برای این حضور مشخصی نشده است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.