اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

October 30, 2017
9:03 دوشنبه، 8ام آبانماه 1396
کد خبر: 85436

وزیر ارتباطات خبر داد: ادغام ۲ شرکت‌ FCP برای توسعه اینترنت ثابت/ ادغام‌های دیگری در راه است

۲ شرکت اینترنتی با تجمیع فعالیت‌ها، شبکه و دارایی‌های خود در قالب یک شرکت ادغام شدند؛ وزیر ارتباطات این ادغام را نتیجه مذاکرات با این شرکت‌ها برای توسعه اینترنت ثابت اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات اعلام کرد: ادغام شرکتهای اینترنی قدمی مثبت برای توسعه اینترنت ثابت در کشور است.
 
وی یادآور شد: از ابتدا و در وزارت ارتباطات گذشته به دنبال کاهش ارایه پروانه ارتباطی بودیم اما از آنجا که نمی‌توانستیم شرکت‌ها را مجبور به عدم دریافت پروانه کنیم در نهایت 17 شرکت موفق به دریافت پروانه شدند.
 
وزیر ارتباطات تاکید کرد: در حال حاضر و بعد از گذشت تقریبا یک و نیم سال هنوز این شرکتها نتوانسته اند براساس تعهدات خود عمل کنند و در کل کشور تنها 14 هزار پورت فیبر نوری واگذار شده است.
 
جهرمی با تاکید بر ضرورت توسعه بازار اینترنت ثابت گفت:  این بازار نیاز به سرمایه گذاری بالایی دارد و این درحالی است که 17 شرکت توان تامین این سرمایه را ندارند. در نهایت هفته گذشته جلسه ای با حضورسازمان نظام صنفی رایانه ای و 17 شرکت FCP برای رسیدن به یک راه حل برگزار کردیم.
 
به گفته وی جمع بندی این جلسه در نهایت به این موضوع ختم شد که شرکتها برای ادغام با یکدیگر مذاکره کنند.
 
جهرمی ادغام اخیر دو شرکت اینترنتی را قدم مثبت برای توسعه بازار اینترنت دانست و تاکید کرد: این ادغام به کاهش هزینه جاری شرکت ها و افزایش سرمایه گذاری در این بازار کمک می‌کند.
 
وی در عین حال گفت: برخلاف خبرها فعلا رگولاتوری امتیاز ویژه ای برای شرکت‌های اینترنتی که دست به ادغام زده اند در نظر نگرفته است.
 
بر اساس این گزارش شرکت‌های های‌وب و پارس‌آنلاین با صدور بیانیه‌ای مشترک با اعلام این خبر این اقدام را به منظور تحقق‌ بخشیدن به برنامه‌های آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات مبنی بر شفاف‌سازی بازار و تشویق اپراتورهای غیردولتی برای استفاده از ظرفیت‌های بازار مالی به ویژه از طریق حضور در بورس صورت گرفته است. 
 
در این بیانیه تأکید شده که بعد از حضور شرکت های‌وب در بازار بورس و اوراق بهادار تهران این تصمیم برای نخستین‌بار در صنعت ICT کشور اتخاذ شده است.
 
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره زمزمه‌های پیوستن آسیاتک به این ادغام آن را تائید کرد و این حرکت را آغازی برای رقابت با مخابرات خواند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.