بازار سرمایه

October 30, 2017
17:40 دوشنبه، 8ام آبانماه 1396
کد خبر: 85456

⁣توضیحات مدیرعامل “پارس آنلاین” در خصوص روند ادغام در”های وب”

⁣⁣عبدالله فاتح، مدیرعامل پارس آنلاین اعلام کرد بعد از ادغام پارس آنلاین با های‌وب ازاین‌پس برند این شرکت متعلق به "های‌ وب" خواهد بود: «تا چند روز دیگر قیمت خرید پارس آنلاین توسط های‌وب در کدال بورس مشخص خواهد شد. از سوی دیگر ما نیز تا پایان سال و براساس تعهداتی که به کاربران خود داریم با برند پارس آنلاین در بازار به کار خود ادامه خواهیم داد.»
 
 
فاتح درباره اینکه های‌وب قرار است چگونه هزینه این خرید را پرداخت کند می‌گوید: «گمان می‌کنیم با خرید پارس آنلاین ارزش سهام های‌وب در #بورس دو برابر می‌شود و این یعنی نقدینگی خوبی برای شرکت های‌وب ایجاد می‌شود که درنهایت می‌تواند هزینه‌های خرید شرکت پارس‌آنلاین را تأمین کند.»
 
فاتح از حضورش به‌عنوان عضو هیئت مدیره در شرکت های‌وب خبر می‌دهد و تصمیم‌گیری درباره اینکه از سال آینده برندی بانام پارس آنلاین وجود داشته باشد یا خیر را نیز بر عهده های‌وب می‌گذارد.
 
او هدف از این ادغام را ایجاد یک اپراتور ارتباط قدرتمند ملی و منطقه‌ای عنوان می‌کند و می‌گوید: «با توجه به هزینه‌های بالایی که توسعه اینترنت ثابت خصوصاً فیبرکشی به منازل برای شرکت‌های خصوصی به همراه دارد و ازآنجاکه امکان سرمایه‌گذاری در این بازار برای شرکت‌ها به‌صورت جداگانه فراهم نیست، درنتیجه تصمیم گرفتیم با شرکت های‌وب برای ادغام وارد مذاکره شویم.»
 
فاتح تأکید می‌کند که تصمیم برای ادغام با های‌وب تصمیم ناگهانی نبوده و مذاکره در این زمینه از سه هفته پیش آغازشده بود.
 
درنهایت نیز بعد از جلسه وزیر ارتباطات با دارندگان پروانه ⁣#FCP و بدلیل قول‌های مساعدی که در این جلسه اعلام شد، پارس آنلاین تصمیم به ادغام خود با این شرکت گرفته است.
 
فاتح دلیل انتخاب های‌وب برای ادغام را نیز حضور این شرکت در بورس اعلام می‌کند و می‌گوید: «حضور های‌وب در بورس و شفافیت عملکردی که این شرکت در بازار داشت شرایط را برای این همگرایی مساعد کرد. پارس آنلاین تا آنجا که توان داشت در بازار ارتباطی کشور به‌صورت خانوادگی حضور داشت و ازآنجاکه صنعت ارتباطات کشور نیاز به رشد بیشتری دارد تصمیم به برداشتن این گام بزرگ گرفتیم. این اتفاق مسیر را برای جذب سرمایه‌های بیشتر و استفاده از تسهیلات بانکی ایرانی و خارجی را قطعاً فراهم می‌کند.»
 
در حال حاضر تنها بخش‌های FCP، دیتاسنتر و خدمات ماهواره‌ای پارس‌آنلاین به شرکت های‌وب واگذارشده است و بخش‌های VIOP و اینترنت اشیا به فعالیت خود ادامه می‌دهد.منبع
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.