بازار سرمایه

October 31, 2017
17:54 سه شنبه، 9ام آبانماه 1396
کد خبر: 85478

خودرو ب‌ام‌و استیو جابز در حراجی

از زمان درگذشت استیو جابز در سال ۲۰۱۱ تا به امروز، حراجی‌های مختلفی در رابطه با فروش وسایل و متعلقات او برگزار شده که از جمله آنها می‌توان به کامپیوترهای شخصی و وسایل خصوصی او اشاره کرد. اما وسیله‌ جدیدی که این بار قرار است به حراج گذاشته شود با بقیه کمی تفاوت دارد. تا چند هفته آینده قرار است خودرو ب‌ام‌و مدل Z۸ استیو جابز که تولید آن به سال ۲۰۰۰ برمی‌گردد در یک مراسم حراجی به فروش برسد. این خودرو شخصا از سوی استیو جابز خریداری و استفاده می‌شد.
خودروی Z۸ از سال۲۰۰۰ و به تعداد محدودی از سوی شرکت ب‌ام‌و تولید شد. این خودرو با داشتن ۴۰۰ اسب بخار و سقف کروک، نمادی از آغاز عصر جدید خودروهای پیشرفته محسوب می‌شد. استیو جابز خریدار اصلی این خودرو بوده و رنگ انتخابی او نقره‌ای متالیک و چرم داخلی آن هم مشکی است. او این خودرو را در اکتبر ۲۰۰۰ از شرکت ب‌ام‌و دریافت کرد. طبق گفته‌های برگزار‌کننده این مراسم حراجی، استیو‌جابز این خودرو را به پیشنهاد «لری الیسون» مدیرعامل شرکت «اوراکل» خریداری کرده است. الیسون معتقد بود که طراحی این خودرو منعکس‌کننده سلایق شخصی استیو جابز در طراحی بوده و همچنین اوج پیشرفت مهندسی مدرن خودرو را نشان داده است. جابز سال ۲۰۰۳ این خودرو را به فروش رساند.
 
این اتومبیل از سال ۲۰۰۶ تا به امروز در اختیار چهارمین صاحب خود بوده است. باوجود اینکه از تولید این خودرو ۱۷ سال می‌گذرد اما برخی از متعلقات این خودرو بدون تعویض و تقریبا دست‌نخورده باقی مانده‌اند. از جمله این تجهیزات می‌توان به سقف، کاور صندلی‌ها، کلیدها، سی‌دی‌ها، دفترچه راهنما و از همه جالب‌تر موبایل برند موتورولا داخل خودرو که شرکت بی‌ام‌و به‌همراه خودرو به خریدار داده است، اشاره کرد. حال پیش‌بینی می‌شود این خودرو که روزی به استیو جابز تعلق داشته، با مبلغی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار به فروش برسد که در مقایسه با خودروهای آنتیک که با قیمت‌های بالاتر از یک میلیون دلار به فروش می‌رسند کمی پایین به نظر می‌رسد اما ارزش واقعی این خودرو برای طرفداران اپل و علاقه‌مندان استیو جابز خیلی باارزش‌تر از این قیمت است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.