تلفن همراه

گوشی

November 1, 2017
6:50 چهارشنبه، 10ام آبانماه 1396
کد خبر: 85493

عکاسی حرفه ای با هوش مصنوعی در HUAWEI Mate 10

هواوی پیشرو در ساخت دوربین هایی است که ماهیت سوژه ها و  صحنه ها را با هوش مصنوعی تشخیص می دهد
 
طی 20 سال گذشته، دوربین گوشی های هوشمند راه طولانی را پیموده اند و تعداد پیکسل ها در این دوربین ها 1800 برابر بیشتر شده است. برای هواوی انقلاب دوربین گوشی های هوشمند فقط در ارتباط با بهبود کیفیت نیست بلکه در ارتباط با افزودن قابلیت های هوش مصنوعی برای ایجاد تجربه ای حیرت انگیز برای کاربران  هم هست.
 
HUAWEI وعده داده بود که تلفن پرچم دار جدید این شرکت از این حیث متفاوت باشد و به این وعده هم عمل کرد. گوشی های HUAWEI Mate 10 و HUAWEI Mate 10 Pro دستگاه هایی بودند که ارزش انتظار کشیدن را داشتند چراکه به خوبی پردازش هوش مصنوعی را به دنیای تلفن همراه وارد کردند و تجربه کاربری قدرتمندتر، سریع تر و با ذکاوت تری را برای کاربران پدید آوردند.
 
Mate 10 و Mate 10 Pro با بهره گیری از Kirin 970، اولین پردازنده هوش مصنوعی جهان، دوربین جدیدی را به این بازی وارد کردن که با بهره گیری از هوش مصنوعی می تواند تغییرات بزرگی در این بازار ایجاد کند.
 
دوربین دوگانه جدید Leica با بزرگترین اندازه دیافراگم دنیا
همانند گوشی های پرچم دار قبلی هواوی، HUAWEI Mate 10 و HUAWEI Mate 10 Pro هم به دوربین های دوگانه ای مجهز شده اند که با همکاری با شرکت آلمانی Leica که در حوزه تولید لنز های حرفه ای فعالیت می کند طراحی شده اند. در این دوربین های دوگانه جدید Leica، بزرگترین اندازه گشودگی دیافراگم یعنی f/1.6 پیش بینی شده که برای عکس هایی عالی و شفاف به خصوص در شرایط محیطی کم نور بسیار مناسب است. این دوربین همچنین به یک سنسور تک رنگ 20 مگاپیکسلی و یک سنسور 12 مگاپیکسلی سه رنگ RGB در کنار IOS یا لرزش گیر تصاویر مجهز شده است. به علاوه Kirin 970 یک پردازشگر سیگنال تصاویر (ISP) دوگانه هم مجهز شده که موجب می شود دوربین سریع تر فوکوس کند و واکنش سریع تری داشته باشد. 
 
تشخیص همزمان سوژه و صحنه با هوش مصنوعی
گوشی های Mate 10 و Mate 10 Pro به واسطه برخورداری از هوش مصنوعی می توانند ماهیت سوژه ها و صحنه ها را همزمان با عکاسی تشخیص داده و تنظیمات لازم را به صورت خودکار به آن اختصاص دهند. برای نمونه اگر شما لنز دوربین را به سمت غذای خود بگیرید، یک آیکون کوچک به شکل چاقو و چنگال در گوشه پایین سمت چپ اپلیکیشن دوربین نمایش داده می شود به این معنا که دوربین متوجه شده که ماهیت این سوژه غذا است.
 
اگر شما لنز را به سمت یک گل بگیرید، این آیکون کوچک به آیکون گل تبدیل می شود. این دوربین هوشمند که 100 میلیون تصویر را یاد گرفته است می تواند 13 نوع مختلف از سوژه ها و صحنه ها شامل متن، غذا، آسمان، برف، ساحل، حیوانات خانگی، پرتره، شرایط محیطی کم نور، گیاهان و مواردی از این دست را نسبت به هم تمیز داده و ماهیت آنها را تشخیص دهد. این دوربین به محض عکاسی و تشخیص سوژه به صورت خودکار پارامترهای عکس را شامل رنگ، روشنایی و Contrast را بسته به نوع سوژه تنظیم می کند تا تصاویر واضح تر و جذاب تر به نظر برسد. برای مثال وقتی از یک گل عکاسی می کنید، دوربین روی جزئیات فوکوس می کند و با زیاد کردن Contrast رنگ ها را جذاب تر می نمایاند. یا اگر در شب عکاسی می کنید دوربین روشنایی بیشتری به رنگ ها می دهد تا رنگ ها حتی در محیط تاریک همچنان جذاب باشند. 
 
تشخیص حرکت سوژه ها با هوش مصنوعی و عکاسی باکیفیت تر در شب
برای عکاسی بهتر در شب، هواوی گوشی Mate 10 و Mate 10 Pro خود را با ویژگی تشخیص حرکت هوشمند با هوش مصنوعی عرضه کرده است که حالت محو سوژه ها را در حرکت کاهش دهد بنابر این عکاسی سوژه های در حال حرکت ساده تر شده و کیفیت عکاسی بهتر خواهد شد. همچنین با توجه به قابلیت های هوش مصنوعی دوربین عکس های با کیفیت تری می تواند در شب ثبت کند. برای این امر در این گوشی حالتی با نام Night Photography Expert گنجانده شده که عکس های بسیار با کیفیتی را در شب که قابل مقایسه با سایر رقبا نیست ثبت می نماید. 
 
حالت بوکه (Bokeh) حرفه ای برای سلفی های عالی 
در دوربین گوشی های HUAWEI Mate 10 و HUAWEI Mate 10 Pro با حالت بوکه ای که با هوش مصنوعی توانمندتر شده است عکس های سلفی بسیار طبیعی تر و زیباتر با جزئیات بیشتر ثبت می شوند. به علاوه زوم دیجیتال این دوربین هم با هوش مصنوعی توانمندتر شده است تا عکس ها حتی در حالت بزرگنمایی شده هم زیبایی خود را حفظ کنند.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.