رسانه‌های اجتماعی

November 6, 2017
20:50 دوشنبه، 15ام آبانماه 1396
کد خبر: 85545

درآمد ۱۰ میلیارد دلاری فیس بوک از تبلیغات

با انتشار گزارش مالی شرکت فیس بوک، می توان دریافت که این شبکه اجتماعی از تبلیغات در پلتفرم خود بیش از ۱۰ میلیارد دلار کسب کرده است.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، شرکت فیس بوک از درآمدهای خود از تبلیغات در این شبکه اجتماعی گزارشی منتشر کرده است. این گزارش حاکی از آن است که درآمدی که فیس بوک از تبلیغات از طریق نمایش در پلتفرم خود داشته است، از ۱۰ میلیارد دلار نیز گذشته است.
 
گزارش مالی فیس بوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، نشان از این دارد که درآمدی که فیس بوک از تبلیغات کسب کرده است ظرف سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۲۰۱۷، ۴۹ درصد افزایش پیدا کرده است و به بیش از ۱۰.۱۴ میلیارد دلار رسیده است. این رقم حتی از پیش بینی های تحلیلگران وال استریت هم بیشتر شده است چرا که آنها درآمد فیس بوک در تابستان سال جاری میلادی را ۹.۷۱ میلیارد دلار برآورد کرده بودند.
 
همچنین میزان سوددهی این شبکه اجتماعی محبوب ۷۹ درصد رشد و افزایش داشته است. فیس بوک در این گزارش مالی اعلام کرده است که ۸۸ درصد از این درآمد کسب شده، توسط گجت های گوشی همراه انجام گرفته است.
 
یکی از استراتژی های مثبت و تاثیرگذار فیس بوک در کسب درآمد از تبلیغات و آگهی‌ها این بود که این شبکه اجتماعی درسه ماهه سوم سالجاری میلادی علاوه بر نمایش تبلیغ در صفحه اصلی کاربران ( newsfeed)، برای نخستین بار امکان پخش تبلیغات ویدیویی را نیز ممکن کرده بود. این استراتژی به فیس بوک کمک کرد تا بتواند درآمد بیشتری کسب کرده و در مسائل مالی به موفقیت بیشتری دست یابد.
 
در این گزارش همچنین عنوان شده است که بالغ بر ۷۰ درصد از کاربرانی که تبلیغات ویدیویی را مشاهده کرده اند، ۱۵ ثانیه ابتدایی ویدیوها را که شامل تبلیغات است را نیز دیده اند. این در حالیست که هزینه تبلیغات در فیس بوک نیز به بیش از ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است.
 
فیس گزارش کرده است که میزان درآمدش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳.۳ میلیارد دلار افزایش یافته است.
 
همچنین تعداد کاربران این شبکه اجتماعی بالغ بر ۲.۰۷ میلیارد  دلار اعلام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۶ درصد رشد پیدا کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.