5G, 6G, vRAN, OpenRAN

November 6, 2017
21:38 دوشنبه، 15ام آبانماه 1396
کد خبر: 85561

استرالیا از نقشه‌راه خود جهت استقرار ۵G تا ۲۰۲۰ رونمایی کرد

وزارت ارتباطات استرالیا از نقشه راه خودجهت استقرار شبکه ۵G رونمایی کرد.
 
وزیر ارتباطات استرالیا ضمن اعلام خبر ایجاد کارگروه ویژه مرتبط با صنایع IT و تلکام جهت پیشبرد “نسل پنجم تلفن همراه”، از اقدام فوری به منظور اختصاص طیف فرکانسی ویژه براساس استانداردهای تعریف شده بین‌المللی خبر داده تا اپراتورهای مخابراتی با هدف کاهش هزینه‌ها بهترین نقشه راه را برای پیاده سازی بکار بندند.
 
بخش رگولاتوری نیز با هدف ایجاد پتانسیل‌های تجاری، چارچوب مدیریت بر طیف فرکانس را تا سال ۲۰۱۹ به اجرا در خواهد آورد؛ در همین زمینه باند فرکانسی ۳.۶GHz نیز سال ۲۰۱۸ به مزایده گذاشته می‌شود.
 
انتظار می‌رود که ظهور نسل پنجم فناوری‌های مخابراتی، اقتصاد دیجیتال استرالیا را بیش از این توسعه داده و باعث افزایش سودآوری حاصل از بهره‌وری در این زمینه شود که البته در حال حاضر هم با ۳۴ میلیارد دلار، مقداری چشم‌گیر است.
 
پیش‌بینی می‌شود که با گسترش فناوری‌های نسل پنجم، سرعت تولید محصولات و خدمات ارائه شده برای صنایع بزرگ و بنگاهه ای SME و مصرف‌کنندگان آنها افزایش پیدا کند. ازجمله فرصت‌های نوظهور می‌توان به کاربردهای هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، خودروهای بدون راننده، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اشاره کرد.
 
برای پیاده سازی ۵G به سرمایه‌گذاری زیادی نیاز است ولی این سرمایه‌گذاری مزیت‌های متنوعی ازجمله صرفه‌جویی زمانی، افزایش فرصت‌های کسب‌وکار و بهبود خدمات دولت الکترونیک را فراهم خواهد کرد و محصولات و خدماتی به وجود خواهد آمد که  تغییری بنیادی در نحوه انجام کارها ایجاد خواهند کرد.
 
در حال حاضر مخارج سالانه سرویس دهندگان موبایل به ۵,۷ میلیارد دلار می‌رسد و احتمالاً در فوریه ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ افزایش هم پیدا خواهد کرد.
 
توسعه سریع زیرساخت‌ها توسط اپراتورها، مکان‌یابی برای نصب آنتن‌های ۵G روی فرکانس بالا و مباحث امنیتی برای نقل و انتقال امن دیتا با کمک دولت انجام خواهد شد.
 
در این نقشه راه، دولت نقشی کلیدی در ایجاد سیاست‌های ۵G دارد.
 
در استراتژی اعلامی همچنین آمده دولت متوجه شده است که چارپوب نظارتی رگولاتوری می‌بایست به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بستر ظهور فناوری‌های جدید و تجاری سازی آن مهیا گردد.
 
نقشه راه ۵G اعلامی دولت استرالیا که اولویت زیادی برای تعیین طیف قابل‌دسترسی، بهبود قوانین اجرای شبکه و ایجاد چارچوب‌های رگولاتوری مناسب قائل شده است، موردحمایت صنایع قرار دارد و موضوعات کلیدی حوزه ۵G (یعنی تسهیل گری کسب و کارها و رشد اقتصادی) را مدنظر قرار می‌دهد. 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.