امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 10, 2017
22:36 جمعه، 19ام آبانماه 1396
کد خبر: 85630

۷۱ درصد سایت‌های اینترنتی بزرگ جهان مبتنی بر HTTPS

 
همکاران سیستم- گوگل در تلاش است عرصه جهانی اینترنت را با فناوری HTTPS متحول کند و در این میان فعالیت‌هایی را انجام داده است که به واسطه آن افزایش ترافیک HTTPS مبتنی بر کروم و اندروید، ویندوز، مک، مک و سیستم عامل Chrome OS تجربه شده است.
 
chart-width-1000.png
 
به گزارش وب‌سایت Zdnet، یک سال قبل اعلام شد میزان ترافیک اینترنتی مبتنی بر فناوری HTTPS سه برابر شده است و در آن زمان ترافیک HTTPS برپایه سیستم عامل ویندزو از مرز ۵۰ درصد هم عبور کرده بود. ولی در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۱۷ سهم کروم و ویندوز از فناوری HTTPS در مجموع به ۶۶ درصد رسید.
 
میزان ترافیک صفحات اینترنتی مبتنی بر فناوری HTTPS که روی مرورگر اینترنتی کروم باز می‌شوند در تمامی پلتفرم‌های اینترنتی رو به افزایش است. ترافیک HTTPS در سیستم عامل موبایلی اندروید هم‌اکنون ۶۴ درصد محاسبه می‌شود که این رقم یک سال قبل ۴۲ درصد گزارش شده بود. 
 
صفحات مبتنی بر فناوری HTTPS در مرورگر کروم مبتنی بر سیستم‌های عامل مک و Chrome OS در مجموع ۷۵ درصد بوده است که این رقم یک سال قبل ۶۰ و ۶۷ درصد اعلام شده بود.
 
شرکت گوگل توضیح داد از ۱۰۰ سایت اینترنتی برتر جهان ۷۱ مورد آنها هم‌اکنون به صورت پیش‌فرض فناوری HTTPS را ارایه کرده‌اند که این رقم یک سال قبل ۳۷ مورد گزارش شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.