سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 11, 2017
10:49 شنبه، 20ام آبانماه 1396
کد خبر: 85648

تولید منابع تغذیه DC سوئیچینگ مخابراتی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 
یک شرکت دانش‌بنیان با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) منابع تغذیه DC سوئیچینگ مخابراتی شرکت‌های همراه اول را تامین کرد.
 
به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا ریاحی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در رابطه با محصول این شرکت گفت: این شرکت با سرمایه‌گذاری و صرف زمان مناسب و پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) موفق به تولید رکتیفایرهای مخابراتی با تکنولوژی ارتقاءیافته کاملاً بومی با ظرفیت جریانی 100 آمپر به ازای هر یونیت شده است.
 
دکتر ریاحی ادامه داد: این محصول علاوه بر اینکه قادر است 12 کیلووات توان را در ارتفاع تنها 2 یونیت و در عمق فقط 26 سانتیمتر ارائه کند، با 97 درصد بازده در ردیف پربازده‎ترین رکتیفایرهای امروز دنیا قابل معرفی ‎است. این دستاورد افتخار بزرگ و بسیار با ارزشی برای صنعت قدرت در مخابرات کشور محسوب شده و با توجه به بازار بزرگ و همواره درحال گسترش مخابرات در سطح جهان، نه تنها قدم بزرگی در راستای تامین داخلی آخرین سطح فناوری روز دنیا برای رکتیفایرهای مخابراتی مصرفی در کشور است، بلکه درصورت حمایت بیشتر و برنامه‎‌ریزی صحیح، قابلیت فوق‎العاده مطلوبی را برای صادرات این محصول به بازارهای بین‎المللی بویژه کشورهای منطقه و همسایه فراهم خواهد کرد.
 
وی افزود: راندمان 97 درصد، عمر مفید بسیار طولانی‎تر و حجم به مراتب کوچکتر در مقایسه با محصولات موجود در این صنعت از جمله مهمترین ویژگی‎های اختصاصی این محصول بوده که توجیه اقتصادی و اجرایی انجام این پروژه را به دنبال داشته‎ است.
 
وی تصریح کرد: افزایش ولتاژ Mosfetهای سیستم اصلاح ضریب‎قدرت ورودی موجب افزایش قابل‎توجه ضریب اطمینان دستگاه با توجه به شرایط برق کشور ایران شده است. بازده این دستگاه نسبت به بازده دستگاه‎های متعارف موجود به میزان قابل توجهی بیشتر است. به‎همین جهت صرفه‎جویی مستقیم اقتصادی حاصل از مصرف کمتر برق، حتی با احتساب تعرفه‎های پایین فعلی برق برای سازمان‎های مصرف‎کننده که همواره ده‎ها هزار عدد از این تجهیزات را درحال بهره‎برداری دارند، فوق‎العاده مهم و قابل‎توجه است.
 
ریاحی با بیان اینکه بزرگترین قلم هزینه‎ای صنعت مخابرات کشور پس از نیروی انسانی مربوط به هزینه برق  است، گفت: چنین صرفه‎جویی بزرگی اثرات اقتصادی باارزش و غیرمستقیمی را در راستای بهینه‎سازی مصرف انرژی در کشور به‎دنبال خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: از آنجایی‎که طول عمر تجهیزات و قطعات الکترونیک نسبت نمایی و معکوس با دمای عملیاتی این قطعات دارد، لذا کاهش بسیار زیاد دمای عملیاتی تجهیزات ناشی از افزایش راندمان خود موجب افزایش عمر دستگاه تا بیش از سه برابر در مقایسه با تجهیزات فعلی مورد استفاده در صنایع مخابراتی کشور است. لذا افزایش طول عمر دستگاه ناشی از کاهش دمای خازن‎ها، فن‎ها و سایر قطعات و تجهیزات داخلی رکتیفایر، به‎خودی خود توجیه بسیار محکم و مستدلی برای استفاده و بهره‎برداری بیشتر از این محصول را فراهم آورده است.
 
بر اساس اعلام روابط عمومی صحا، دکتر ریاحی تصریح کرد: بازده بالای این دستگاه به همراه فشردگی حاصل از به‌کارگیری آخرین فناوری‎های سوئیچ نرم موجب دستیابی به حجم بسیار پایین حدود یک‎سوم تجهیزات مشابه مورد استفاده در صنعت مخابرات کشور شده است. این مزیت وقتی بیشتر ارزشمند خواهد بود که به استفاده صدها دستگاه از این تجهیزات در هر مرکز مخابراتی در گوشه و کنار کشور و تفاوت هزاران مترمربع فضای بسیار خاص و گران‎قیمت تخصیص داده شده برای نصب و بهره‎برداری از این تجهیزات توجه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.