رسانه‌های اجتماعی

November 13, 2017
14:46 دوشنبه، 22ام آبانماه 1396
کد خبر: 85710

واکنش کاربران فضای مجازی به زلزله غرب کشور: ۷۵ هزار پست در 12 ساعت

zelzele2.jpg
بررسی موج ایجاد شده از حادثه زلزله غرب کشور در شبکه های اجتماعی تلگرام و توئیتر حاکی از آن است که کاربران فضای مجازی در ۱۲ ساعت، بیش از ۷۵ هزار پست در این شبکه ها به اشتراک گذاشتند.
 

به گزارش مهر، انتشار خبر زلزله شب گذشته که مرکز آن حوالی استان کرمانشاه بوده و در استان‌های غربی و تهران نیز احساس شد، منجر به ایجاد موج بزرگی در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرام شده است.

 
برمبنای بررسی صورت گرفته از سوی سامانه رصد و تحلیل فضای مجازی «پایشگر» با رصد هزاران کانال تلگرام و کاربر توییتر از ساعت ۹ شب گذشته ۲۱ آبان ماه تا ساعت ۱۰ صبح امروز ۲۲ آبان ماه، کاربران فضای مجازی بالغ بر ۷۵ هزار مطلب در این فضا منتشر کردند.
 
در شبکه اجتماعی توئیتر تاکنون بیش از ۴۰ هزار توئیت منتشر شده که ۲۲ هزار لایک در مجموع داشته و ۱۲ هزار کاربر، این توئیتها را به اشتراک گذاشته اند.
 
از سوی دیگر در کانال‌های تلگرامی تاکنون بیش از ۳۵ هزار پست از ۳۲ هزار منبع منتشر شده که در مجموع ۳۸۰ میلیون بازدید را نشان می دهد.
 
بیشترین میزان انتشار مطلب نیز مربوط به ساعت ۱۰ شب است که در این دو شبکه بالغ بر ۲۳ هزار پست در مجموع منتشر شده است.
 
 
در همین حال نمودار جستجوی زلزله غرب کشور دقایقی پس از وقوع زلزله در موتور جستجوی گوگل برمبنای آمار گوگل ترند، قابل توجه است.
 
بیشترین کلید واژه های جستجو شده به کلمات کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام، لرستان و کردستان اختصاص دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.