تجارت الکترونیک

November 13, 2017
20:22 دوشنبه، 22ام آبانماه 1396
کد خبر: 85717

مجوزهای غیرضروری فضای کسب و کار را آشفته کرده

رئیس اتاق ایران در نشست شورای روسای اتاق های سراسر کشور از رویه های غیرضروری در فضای کسب و کار انتقاد و بر ضرورت الکترونیکی شدن صدور مجوزها تاکید کرد.
 
رئیس اتاق ایران در این نشست گفت: بزرگ ترین مشکل محیط کسب وکار ما رویه ها و کسب مجوزهای غیرضروری است حتی این موضوع بیشتر از مشکلات مالی، فضای کسب وکار در کشور را دچار آشفتگی می کند.
 
به گفته غلامحسین شافعی فعالان اقتصادی برای هر قدمی که برمی دارند، باید گواهی و مجوز بگیرند و همین رویه های غیرضروری گاهی افراد را از انجام امور منصرف می کند. اگر الکترونیکی کردن امور به خوبی پیش برود و به نتیجه برسد، فضای کسب وکار رونق می گیرد.
شافعی همچنین با اشاره به برنامه اتاق ایران برای احداث پنج دفتر تجاری در نقاط مختلف دنیا گفت: ما به دنبال این هستیم تا دفاتر بازاریابی در نقاط مختلف دنیا ایجاد کنیم؛ در حال حاضر هم در حال بررسی و شناسایی مکان های مناسب برای تأسیس این دفاتر هستیم و به کمک و نظر اتاق های استانی برای انتخاب این کشورها نیاز داریم.
 
رئیس اتاق ایران همچنین با تأکید بر سیاست های اتاق برای حمایت از استارت آپ ها به ویژه در اتاق های استانی گفت: در نشست اخیر با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در اتاق ایران، بر ارتباط هر چه بیشتر اتاق و این معاونت تأکید شد. بر همین اساس اتاق های استانی هم باید ارتباط خود را با دفاتر این سازمان در استان ها افزایش دهند.
 
شافعی افزود: سیاست اتاق ایران حمایت از کسب وکارهای نوین است.
رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای اینکه ایجاد پایانه های صادراتی در نقاط مرزی به اتاق ها واگذار شود با وزارت امور اقتصادی و دارایی مذاکراتی داشته ایم و از همه روسای اتاق ها می خواهم که این مورد را بررسی کنند و نظرات خود را ارائه کنند.
 
در بخشی از نشست شورای روسا، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران توضیحاتی در مورد طرح استعلام الکترونیکی بدهی مفاصا حساب تأمین اجتماعی به صورت الکترونیکی عنوان کرد.
محمدمهدی کاشف افزود: با راه اندازی سامانه استعلام الکترونیکی مفاصا حساب تأمین اجتماعی، سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند به سازمان تأمین اجتماعی متصل شده است. به این ترتیب فردی که می خواهد کارت بازرگانی بگیرد نیازی به مراجعه حضوری به سازمان تأمین اجتماعی ندارد و زمان و انرژی کم تری از فعالان اقتصادی گرفته می شود.
 
به گفته کاشف، واحد فاوای اتاق ایران به دنبال این است که در نهایت هیچ فرایند کاغذی برای صدور کارت نباشد تا امور سریع تر و با شفافیت بیشتر پیش برود و امکان نظارت کامل بر فرایندها باشد.
کاشف افزود: بعد از تأمین اجتماعی، مذاکره با گمرک و سازمان امور مالیاتی هم دنبال می شود تا امور مربوط به این سازمان ها نیز به طور الکترونیکی انجام شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.