باندپهن ثابت

رگولاتوری

November 14, 2017
16:19 سه شنبه، 23ام آبانماه 1396
کد خبر: 85739

رویکردهای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات درباره تعرفه‌گذاری خدمات دسترسی ثابت تشریح شد

معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری آزادسازی هرچه بیشتر و اعطای حق انتخاب حداکثری به مردم و اپراتورها، عبور از حالت حجمی به حالت غیرحجمی، استفاده منصفانه (Fair Usage Policy)، کاهش هزینه‌های انتقال داخلی و اینترنت اپراتورها و تفکیک بازار موبایل و ثابت از یکدیگر را از رویکردهای اصلی مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تعرفه ارایه خدمات دسترسی پرسرعت ثابت عنوان کرد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، صادق عباسی شاهکوه گفت: با توجه به رقابتی‌بودن هر یک از بازارهای خرده‌فروشی سه‌گانه صوت ثابت، داده ثابت و همراه (شامل صوت و داده)، از این پس جداول تعرفه خدمات، مبتنی بر چند اصل کلی از سوی ارایه‌کنندگان خدمات تنظیم می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه سیاست استفاده منصفانه (Fair Usage Policy) براساس شرایط رقابتی از سوی ارایه‌کنندگان خدمات یکی از این اصول است، افزود: ارایه‌کنندگان خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت از طریق فناوری‌های سیمی (شامل سیم مسی یا فیبر) باید جداول تعرفه‌ای خود را مبتنی بر سرعت و به صورت غیرحجمی (Connection based) تنظیم کنند و ارایه‌کنندگان خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فناوری‌های بی‌سیم (شامل همراه و ثابت) می‌توانند جداول تعرفه‌ای خود را مبتنی بر بر حجم، تنظیم کنند.
صادق عباسی شاهکوه با تاکید بر اینکه دارندگان پروانه موظف هستند در اعمال سیاست استفاده منصفانه جزییات دقیق را به مشترکین اعلام کنند، گفت: دارندگان پروانه ملزم هستند جزئیات اعمال سیاست استفاده منصفانه خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کنند همچنین اپراتورهای مسلط در سه حوزه صوت ثابت، داده ثابت و همراه (شامل صوت و داده) پس از تنظیم طرحهای تعرفه‌ای مورد نظر خود شامل طرحهای عادی و تشویقی با توجه به کف و سقف تعرفه‌های تصویب شده، موظف هستند تاییدیه رگولاتوری را دریافت کنند.
 
وی درباره تعرفه ارایه خدمات ارزش افزوده (VAS) گفت: ارایه‌کنندگان خدمات ارزش افزوده به دریافت تاییدیه تعرفه از سوی رگولاتوری نیاز ندارند اما در ارایه هرگونه خدمت ارزش افزوده می‌بایست از کاربران نهایی خدمت، تاییدیه دریافت کرده و ارایه خدمت را مبتنی بر توافقات خود با صاحبان محتوا، کاربرد و سرویس انجام دهند و در حوزه خدمات ارزش افزوده نیز ارایه هیچگونه خدمت پایه‌ای از سوی ارایه‌کنندگان خدمات نباید منوط به باندل شدن با خدمات ارزش افزوده باشد.
 
معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری تصریح کرد: براساس مصوبه کمیسیون ارایه‌کنندگان خدمات ملزم هستند در تمامی طرحهای تنظیم شده خود حجم ترافیک بین‌الملل از داخل را به نحوی تفکیک و ارایه کنند که آستانه استفاده منصفانه ترافیک داخل حداقل دو برابر آستانه استفاده منصفانه ترافیک بین‌الملل باشد.
وی درباره وضعیت مشترکانی که استفاده آنها بیش از استفاده منصفانه ماهانه باشد، گفت: درصورت عبور مشترک از آستانه استفاده منصفانه ماهانه، دارنده پروانه می‌تواند سرعت کاربر را تا حداقل سرعت kbps۱۲۸ کاهش دهد و یا براساس اطلاع‌رسانی قبلی و دریافت تاییدیه از کاربر، نسبت به فروش حجم اضافه ترافیک بین‌الملل و داخلی به مشترک اقدام کند.
 
در اینجا جداول مربوط به تعرفه ارائه خدمات دسترسی ثابت را می‌توانید ببینید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.