امینت

تلفن همراه

November 17, 2017
11:49 جمعه، 26ام آبانماه 1396
کد خبر: 85771

ردیابی فعالیت‌هایتان توسط گوگل را متوقف کنید

گوگل اطلاعات زیادی را درباره شما، مانند تاریخچه جست وجو، مکان و جست وجوهای صوتی که انجام داده‌اید جمع‌آوری می‌کند که به بهبود سرویس‌های گوگل و نمایش تبلیغ‌های مرتبط و مناسب کمک می‌کنند. به گزارش فارنت،این هفته گوگل ابزار جدیدی به نام  «My Activity» به نشانی myactivity.google.com ارائه داد که تقریباً هر کاری را که آنلاین انجام دهید و با حساب کاربری شما در گوگل ارتباط داشته باشد،برایتان نمایش می‌دهد.در این مطلب به روش مشاهده اطلاعاتی که گوگل از شما جمع‌آوری می‌کند و نحوه تغییر آن‌هامی پردازیم.
اطلاعات تمام فعالیت‌هایتان در وب یا اپلیکیشن گوگل را ببینید
چه در مرورگر کروم رایانه یا گوشی هوشمند خود به جست وجو بپردازید یا از اپلیکیشنی مانند Maps یا Google Now استفاده کنید، گوگل فعالیت شمارا برای سفارشی‌سازی و بهبود تجربه‌تان دنبال می‌کند.فعالیت شما در وب و اپلیکیشن  شامل تاریخچه جست وجو و فعالیت در Maps ، به‌صورت پیش‌فرض در دستگاه‌های اندروید و آیفون ضبط می‌شود و می‌توانید باابزار «My Activity» تمام این اطلاعات را ببینید.اما اگر فعالیتی را مشاهده کردید که دوست دارید دیگر گوگل بر آن نظارتی نداشته باشد، باید مراحل دیگری را هم دنبال کنید.به «My Account» به نشانی   myaccount.google.com/intro?utm_source=OGBبرویدو در بخش «Personal info & Privacy» گزینه «Manage your Google Activity»  وسپس «Activity Controls» را انتخاب کنید.در این جا می‌توانید انواع اطلاعاتی را که گوگل تاکنون از شما جمع‌آوری کرده، ببینید. برای غیرفعال کردن فعالیت وب و اپلیکیشن،کافی است بر آیکن کشویی آبی رنگ سمت راست کلیک کنید.اگر می‌خواهید همه فعالیت‌هایتان را تا این جا پاک‌کنید، باید چند مرحله بیشتر را دنبال کنید.ابتدا «Manage Activity» را انتخاب کنید. این کار شمارا به صفحه «My Activity» بازمی‌گرداند که در آن باید آیکن منو (سه‌نقطه عمودی) در سمت راست و بالای صفحه را انتخاب کنید.«Delete activity by» و بعد در منوی بازشده «All Time» را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه مدنظر فعالیت‌ها در بازه زمانی مشخصی را حذف کنید.
آیا مکان خود را به اشتراک می‌گذارید؟
اگر این اجازه را به گوگل داده باشید، این شرکت از گوشی هوشمند شما برای پیدا کردن مکان تان استفاده می‌کند.برای فهمیدن این که آیا این اطلاعات را به اشتراک می‌گذارید یا خیر، می‌توانید در بخش «Activity Controls» و کلیک روی «Manage Activity» ببینید که چه مکان‌هایی برای شما ذخیره‌شده است.مانند گشت‌وگذار در وب، می‌توانید با غیرفعال کردن آیکن سمت راست دنبال کردن مکان‌هایی را که در آن‌ها حضورداشته‌اید، برای گوگل غیرفعال کنید.برای پاک کردن هر مکان ثبت‌شده، «Manage Activity» را انتخاب و بعد روی علامت سطل زباله پایین سمت راست کلیک کنید.گوگل در صورت انتخاب کاربر، صدای وی برای ایجاد دستورات و جست وجوهای صوتی را ذخیره می‌کند.هرزمان بگویید «Ok Google» یا علامت میکروفن اپلیکیشن گوگل را لمس کنید، گوگل صدای ضبط‌شده شمارا ذخیره می‌کند.با انتخاب «Manage Activity» در بخش «Activity Controls» می‌توانید به دستورات قدیمی یا جست وجوهای صوتی خود گوش دهید.
فعالیت خود در یوتیوب را بررسی کنید
گوگل آمار این که برای چه چیزی در یوتیوب جست وجو کرده‌اید یا چه ویدئوهایی را تماشا کرده‌اید، نگه می‌دارد. مانند تنظیمات دیگر می‌توانید وضعیت آن را در «Activity Controls» کنترل کنید و  روز یا ساعتی را که به جست وجوی ویدئو پرداخته اید یا ویدئویی را تماشا کرده‌اید، ببینید. مانند پاک کردن دیگر فعالیت‌ها، می‌توانید اطلاعات مربوط به تماشا یا جست وجوی ویدئوها را هم پاک‌کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.