اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 17, 2017
12:18 جمعه، 26ام آبانماه 1396
کد خبر: 85775

سرشماری از وضعیت نفوذ اینترنت در خانوار ایرانی از ۲۹ آبان در سراسر کشور

سرشماری سراسری از وضعیت نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات در خانوار ایرانی از روز ۲۹ آبان ماه آغاز می شود.
پنجمین دوره آمارگیری از وضعیت دسترسی خانوار ایرانی و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات از ۲۹ آبان ماه جاری به مدت یک ماه و در سراسر کشور انجام می شود.
 
در این طرح که قرار است توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و با همکاری مرکز آمار ایران عملیاتی شود، سرشماری در سراسر کشور و از خانواده ها در خصوص نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات در خانه ها، میزان دسترسی ابزارهای فناوری اطلاعات، سواد مرتبط با این فناوری و نیز وضعیت نفوذ اینترنت، کامپیوتر و سایر سرویس های فناوری اطلاعات صورت می گیرد.
 
پنجمین دوره سرشماری از دسترسی خانواده های ایرانی به ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برمبنای اجرای پروژه نظام پایش شاخص های ICT کشور اجرایی می شود.
 
پیش از این نیز مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات به مهر گفت: شروع این طرح در سال ۹۶ صورت می گیرد و امیدواریم در ابتدای سال ۹۷ نتایج حاصل از اجرای آن، استخراج شود.
 
وی افزود: با توجه به تکلیف تعیین شده در قانون برنامه پنجم مبنی بر دستیابی به سهم ۲ درصدی فناوری اطلاعات در تولیدناخالص ملی ، وزارت ارتباطات با همکاری مرکز آمار ایران نسبت به شناسایی وضعیت و تعیین سهم صنعت IT  برای سال ۱۳۹۱ اقدام کرد که در نتیجه سهم صنعت IT  در تولید ناخالص داخلی در این سال معادل نیم درصد محاسبه شد. همچنین نتایج این طرح، در تدوین برنامه ششم توسعه مورد استفاده قرار گرفت.
 
براری گفت: هم اکنون نیز برای تعیین سهم IT از تولید ناخالص داخلی و نیز نفوذ این فناوری در میان خانوار، پروژه‌ مشابه سال ۱۳۹۱ را با همکاری مرکز آمار ایران در دستور کار قرار دادیم که نتایج حاصله حداکثر تا خردادماه ۱۳۹۷ مشخص و اطلاعات مربوطه در اختیار مراجع ذیربط قرار خواهد گرفت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.