تجارت الکترونیک

November 17, 2017
21:28 جمعه، 26ام آبانماه 1396
کد خبر: 85801

سفارش اینترنتی دریافت بنزین امکان‌پذیر شد

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی: به منظور رفاه بیشتر و دسترسی آسان‌تر، طرح آزمایشی توزیع سوخت با سفارش اینترنتی در وزارت نفت رونمایی شده است.
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ محمدرضا مظلومی مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفتگو با رادیو جوان گفت: به منظور رفاه بیشتر و دسترسی آسان‌تر آن دسته از دارندگان خودروهای بنزین سوز که تمایل به دریافت بنزین در محل زندگی یا کسب و کار خود دارند، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مجوز شروع به فعالیت آن را در کلان شهر تهران در دستور کار قرار داد و بعد از مدت ها بررسی همه جانبه ابعاد فنی و عملیاتی، خودروهای سوخت رسان سیار و تعیین استانداردهای اولیه بر اساس استاندارهای جهانی، اولین سوخت گیری آزمایشی این دستگاه سوخت رسان در پارکینگ وزارت نفت انجام شد.
 
وی گفت: انتظار می رود با تولید انبوه این خودروها، از ابتدای دی شاهد فعالیت رسمی و گسترده خودروهای سوخت‌رسان سیار در کلان شهر تهران باشیم.
 
مظلومی درباره نرخ خدمات این خودروهای سوخت رسان هم گفت: قیمت فروش بنزین، همان هزار تومان است و هزینه مازاد نیز برای خدماتی است که ارائه می شود و بر عهده مصرف کننده است و بستگی به بُعد مسافت برای مصرف کننده دارد که این نرخ هم با نظارت سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده تعیین می شود.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در ادامه تصریح کرد : همه شرکت های توانمند که توانایی خدمات رسانی مشابه را دارند می توانند برای اطلاع از شرایط و استانداردهای اولیه لازم به اداره روابط عمومی شرکت ملی نفت مراجعه کنند یا با شماره ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.
 
نرم افزار مربوطه که قابلیت نصب در گوشی‌های تلفن اندروید، ios و ویندوز را دارد ، می تواند به افراد در راه مانده در امر توزیع سوخت کمک کند. 
 
این اپلیکیشن دارای دو نرم افزار برای کاربر و سوخت‌رسان است؛ در صورتی که کاربر درخواست خود را از طریق اینترنت اعلام کند، نزدیکترین ماشین سوخت‌رسان می‌تواند به آن پاسخ دهد و پس از اینکه قیمت و مسافت آن مشخص شد، کاربر نیز می تواند دکمه تایید یا انصراف را انتخاب کند.
بر اساس این گزارش، قیمت بنزین معمولی و سوپر به ترتیب لیتری ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ تومان است و تنها هزینه حمل و نقل به آن افزوده می‌شود. 
 
این طرح هم اکنون آماده شده و مورد تایید اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) وزارت نفت است، اما برای راه اندازی به صورت ازمایشی در شهر تهران به یک ماه زمان نیاز دارد ، این اپلیکیشن را شرکت پتروآیریک ساخته است.
 
توزیع بنزین اینترنتی به این صورت است که اپ موبایل در اختیار فرد متقاضی قرار می‌گیرد و بعد از درخواست میزان بنزین مورد نیاز و بنا بر موقعیت خودروها هزینه انتقال بنزین اعلام می‌شود و درصورت تأیید ماشین سوخت‌رسان بنزین مورد نیاز را توزیع می‌کند. برای مثال، اگر بنزین مورد نیاز ۲۰ لیتر باشد هزینه بنزین ۲۰‌ هزار تومان و هزینه انتقال نیز به آن اضافه می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.