تجارت الکترونیک

November 20, 2017
22:55 دوشنبه، 29ام آبانماه 1396
کد خبر: 85862

مگفا پروژه نخستین شهر هوشمند ایران را کلید زد

مدیرعامل مگفا (مرکز گسترش فناوری اطلاعات) اعلام کرد: با امضای تفاهمنامه ای بین استانداری بوشهر و مگفا، مسؤولیت ارائه مشاوره فنی این پروژه به مرکز گسترش فناوری اطلاعات سپرده شد و مگفا بازوی اجرایی استانداری بوشهر در زمینه اجرای طرح های هوشمند سازی خواهد بود.
 
 
به گزارش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، «محمدجواد انبیائی» افزود: در راستای بومی کردن دانش طراحی و اجرای پروژه های شهر هوشمند و بهره گیری از ظرفیت های فناور محور داخلی و کاهش هزینه های اجرا، استانداری بوشهر باب مذاکره با چند ظرفیت فنی و مهندسی داخلی در حوزه ICT و پروژه های شهر هوشمند را آغاز کرد و در نهایت با مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) شرکت تخصصی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در حوزه فناوری اطلاعات به توافق و انعقاد تفاهمنامه دست یافت.
 
وی بااشاره به انعقاد این تفاهمنامه در استانداری بوشهر، اظهار کرد: مگفا مصمم است با در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و دانش و تجربه اندوخته حاصل، از تعداد زیادی پروژه موفق کلان و ملی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، با همکاری مؤسسه فناوری اتریش، استانداری بوشهر و حمایت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اجرای نخستین شهر هوشمند کشور را با سرعت به انجام رساند.
 
بر پایه این گزارش، چندی پیش در راستای توانمندسازی مناطق ویژه علم و فناوری در قالب پنج منطقه در کشور، مذاکراتی از سوی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با چند نهاد بین المللی و اروپایی به منظور همکاری های فناورانه صورت گرفته بود که پس از جلسات آشنایی و پشت سر گذاشتن مرحله شناخت ظرفیت های موجود، مؤسسه فناوری اتریش(AIT) به عنوان طراح و ناظر پروژه شهر هوشمند انتخاب شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.