رسانه‌های اجتماعی

November 21, 2017
23:03 سه شنبه، 30ام آبانماه 1396
کد خبر: 85885

دبیر شورایعالی فضای مجازی میگوید ۱۷ هزار کانال تلگرامی در سایت وزارت ارشاد ثبت نام کردند

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷ هزار کانال تلگرامی در سایت وزارت ارشاد ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: هر کانالی که امنیت اقتصادی و آبروی افراد را مختل کند، از طریق قوه قضائیه و پلیس فتا مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

 
به گزارش تسنیم، سیدابوالحسن فیروزآبادی، قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس مرکز  ملی فضای مجازی در جریان برگزاری همایش کارآفرینان خیر، خیرین کارآفرین، رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه تاکنون 17 هزار کانال تلگرامی در سایت وزارت ارشاد ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: این کانال‌ها دارای هویت هستند و ثبت‌نام‌شان از طریق وزارت ارشاد به تأیید رسیده است. هر کانالی که امنیت اقتصادی و آبروی افراد را مختل کند، از طریق قوه قضائیه و پلیس فتا مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. 
 
وی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های فضای مجازی در کشور ما این است که گمنامی بسیار زیاد است، گفت: این میزان گمنامی بیش از حد معمول نسبت به سایر کشورهاست و با توجه به اینکه ذات فضای مجازی گمنامی است، اما برای مقابله با آن در حال برنامه‌ریزی هستیم. متأسفانه شاهد هستیم که برخی از این موارد، رسانه‌های رسمی هستند که مخاطبان زیادی دارند و با ایجاد موج‌هایی، ناامنی ذهنی ایجاد می‌کنند. 
 
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه اگر در کانال های رسمی هتک حیثیتی صورت پذیرد و به مسائل اقتصادی افراد لطمه وارد شود برخورد می‌کنیم، گفت: دستگاه قضائی و پلیس فتا آماده هستند تا با این کانال‌ها برخورد جدی انجام دهند. 
 
فیروزآبادی در پاسخ به اینکه هم‌اکنون متولی فضای مجازی در کشور کجاست، تصریح کرد: درباره فضای مجازی تقسیم کار شده است و هر دستگاهی وظایف خود را انجام می‌دهد که در این میان آموزش و پرورش، قوه قضائیه، وزارت ارتباطات که هرکدام وظایف مختص به خود را انجام می‌دهند، همچنین درباره محتواهای نامناسب نیز کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، اقدامات مؤثری انجام داده و این روند ادامه‌دار خواهد بود. 
 
با اشاره به اینکه کارآفرینی اجتماعی خیر پایدار به همراه دارد اظهار داشت: کارآفرینی یکی از ضرورت‌های مهم جامعه و موثر در رونق اقتصادی است.با توجه به تحولات پیش رو و پیر شدن جمعیت کشور روز به روز نیازمند کارآفرینی جمعی هستیم.
 
فیروزآبادی گفت: تاکنون در بستر فضای مجازی بیش از 12 میلیارد Divice (دستگاه) ایجاد شده است که از این تعداد  7 میلیارد متعلق به گوشی‌های هوشمند است. پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به توسعه کمی و کیفی ارتباطات مجازی حجم دستگاه‌ها به بیش از 50 میلیارد برسد و این موضوع به یک هوشیاری اجتماعی مضاعف نیاز دارد.
 
وی در عین حال گفت: در یک دهه گذشته شاهد به راه افتادن کاروان NGO در کشور هستیم، گفت: این NGO ها در حالی به راه افتادند که روز به روز در حال گسترش هستند و اکنون تشکل‌های صنفی به 12 هزار مورد رسیده‌اند در حالی که این تعداد در 4 سال گذشته کمتر از 7 هزار مورد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.