اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

November 21, 2017
23:06 سه شنبه، 30ام آبانماه 1396
کد خبر: 85887

ایران ارزان ترین اینترنت دنیا را دارد!

اگر فکر می کنید پول خیلی زیادی برای دسترسی به خدمات اینترنت می پردازید در اشتباه هستید، زیرا بورکینافاسو گران فروش ترین کشور جهان در زمینه ارائه خدمات اینترنت است.
 
به گزارش مهر به نقل از وی تری، هزینه دسترسی به اینترنت در این کشور غرب قاره آفریقا حدود ۱۰۰۰ دلار در ماه است و لذا استفاده از خدمات مذکور برای اکثر ساکنان این کشور نسبتا فقیر مقرون به صرفه نیست.
 
بررسی هایی که به طور مشترک توسط دو شرکت انگلیسی  BDRC Continental  و  Cable.co.ukدر ۱۹۶کشور جهان و در فاصله زمانی آگوست تا اکتبر سال جاری میلادی انجام شده نشان می دهد مردم بورکینافاسو برای استفاده از اینترنت باید هر ماه به طور متوسط ۹۵۴.۵۴ دلار بپردازند.
 
در مقابل کشور ایران مقرون به صرفه ترین هزینه دسترسی به اینترنت را بر مبنای نرخ محاسباتی دلار دارد و هزینه استفاده از خدمات یادشده در این کشور ماهانه به طور متوسط ۵.۳۷ دلار است که رقم ناچیزی محسوب می شود. هزینه استفاده از اینترنت در عراق که همسایه ایران است ده برابر بیشتر است.
 
از مجموع ده کشوری که هزینه دسترسی به اینترنت در آنها از دیگر کشورهای جهان کمتر است، شش کشور جزء جمهوری سابق شوروی هستند که دسترسی به اینترنت در آنها تا یک دهه قبل با کندی و دشواری زیادی صورت می گرفت.
 
شرایط در این حوزه در کشورهای واقع در مرکز قاره آفریقا بسیار نامناسب است و ۳۱ کشور این منطقه گران قیمت ترین اینترنت دنیا را دارند.
 
در غرب اروپا، ایتالیا با هزینه ۲۸.۸۹ دلار در ماه ارزان ترین اینترنت را به کاربران ارائه می دهد و آلمان با هزینه ۳۴.۰۷ دلاری در ماه رتبه دوم را دارد. دانمارک و فرانسه با هزینه های ۳۵.۹۰ و ۳۶.۳۴ دلاری در ماه سوم و چهارم هستند.
 
در خاورمیانه، سوریه با هزینه ۱۲.۱۵ دلاری در ماه در رتبه دوم است. عربستان و بحرین و عمان و قطر و امارات با هزینه های حدودا ۸۴، ۱۰۴، ۱۴۷ ، ۱۴۹ و ۱۵۵ دلار در ماه جزء کشورهای گران قیمت در این زمینه محسوب می شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.