November 22, 2017
22:00 چهارشنبه، 1ام آذرماه 1396
کد خبر: 85890

جهانگرد: علما با بهره گیری از فضای مجازی محتوا مخاطب‌پسند تولید کنند

علما و روحانیون با آگاهی از فضای مجازی در تولید محتوا و ارائه آن با بیانی جذاب و مخاطب پسند به جامعه تلاش کنند.
 
 
معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: علما و روحانیون با آگاهی از فضای مجازی در تولید محتوا و ارائه آن با بیانی جذاب و مخاطب پسند به جامعه تلاش کنند.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس نصرالله جهانگرد ظهر امروز در سومین اجلاس استانی نماز شهرستان مینودشت استان گلستان، با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی به دستور مقام معظم رهبری شکل گرفته است، اظهار کرد: مقدمات شبکه ی ملی اطلاعات شکل گرفته و خطوط ارتباطی فعلی پاسخگوی کل پهنای کشور است.
 
وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی از بروز رسانی این تکنولژی و فن آوری به نیکی یاد کرد و افزود: در حال حاضر ۲۷۰ نرم‌افزار موضوعی نماز با قابلیت نصب بر روی تلفن همراه به زبان‌های فارسی و عربی طراحی شده و به دنبال این هستیم نرم‌افزارها را به زبان‌های رایج دنیا طراحی و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.
 
وی اضافه کرد: کانال‌های با محتوای غیر اخلاقی کمتر از یک درصد حجم اینترنت کشور را پر کرده و ما باید با نوآوری و خلاقیت مبانی دینی و شرعی و فعالیت‌های ارزشی را جایگزین این فضاها کنیم.
 
مهندس جهانگرد خاطرنشان کرد: آموزش‌های مرتبط با فضای مجازی را جدی بگیریم و برای نمونه کار کردن با نرم‌افزارهایی که در حوزه نماز و احکام طراحی شده را به بیش از ۲۰۰ هزار طلبه و روحانی که در بیش از ۷۰ هزار مسجد سطح کشور فعالیت مذهبی دارند آموزش بدهیم تا به راحتی نحوه استفاده و بهره‌گیری از این نرم‌افزارها و برنامه‌ها را به مردم آموزش بدهند.
 
وی از آمادگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از پژوهشگران، مخترعان، طراحان و برنامه‌سازان در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش فرهنگی و‌ مذهبی خبر داد و تاکید کرد:  همه باید تلاش کنیم تا فضای مجازی برای فرزندان این مرز و ‌بوم یک محیط امن ‌و سالم متناسب با فرهنگ‌ و ‌عقایدمان باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.