بازی

فناوری اطلاعات

November 23, 2017
8:46 پنجشنبه، 2ام آذرماه 1396
کد خبر: 85918

حکمرانی کنسول‌های بازی نسل هشتم تاکی پابرجاست؟

سجاد میرزامهدی تهرانی – همشهری : تیتر بالا سوالی است که چند وقتی خوره مغز اهالی دنیای گیم شده. اما آیا واقعا کنسول‌های بازی نسل نهم ساخته و به حکمرانی نسل هشتمی‌های محبوب پایان داده می‌شود؟
طبیعتا باید بدانید که در حال حاضر کنسول‌های نسل هشتم در دنیای بازی حکم فرمایی می‌کنند و بازی‌های متنوعی هم برای این کنسول‌ها در حال انتشار است.
 
این دلهره همیشه وجود داشته که آیا عمر کنسول‌های نسل هشتم به پایان رسیده و باز باید کنسول جدیدی خریداری کرد؟ این شایعه زمانی به خود رنگ واقعیت گرفت که مدیرعامل شرکت یوبی‌سافت گفت تا سال 2018 می‌توان بازی با معماری سخت‌افزاری کنسول‌های نسل هشتم ساخت و برای فراتر رفتن باید به فکر معرفی کنسول‌های جدید بود.
 
 
در حال حاضر کنسول‌های نسل هشتم در دوران اوج خود از نظر میزان فروش کنسول و طراحی بازی به سر می‌برند. وقتی به تقویم خروجی بازی‌های امسال نگاه کنید درک می‌کنید که امسال نسبت به هر سال گذشته شدت تولید بازی‌ها بیشتر بوده است.
 
حتی می‌توان گفت که هرسال بر تعداد بازی‌های ساخته شده افزوده می‌شود. از این رو این امر باعث کمرنگ شدن معرفی کنسول‌های نسل نهم می‌شود.
 
دلیل دیگر این است که تازه دو رقیب همیشگی یعنی سونی و مایکروسافت از کنسول‌های جدید خود رونمایی کرده‌اند. که پیش از این مطلبی در این باره نوشتم و در آن به برسی طراحی Xbox One X پرداختم.
 
در این مطلب اشاره کردم که سخت افزار One X به طرز وحشتناکی پیشرفت کرده طوری که تمام کنسول‌های بازی مخصوصا سونی سر تعظیم باید فرود بیاورند.
 
نکته اوج قدرت این کنسول استفاده از 4K برای پخش بازی است که حتی آن‌هایی که تی‌وی فور کی ندارند هم می‌تواند بازی‌ها را با کیفیت بالاتری امتحان کنند. البته ناگفته نماند که کنسول جدید سونی Ps4 Pro هم از این قابلیت مانند مایکروسافت پشتیبانی میکند.
 
دیگر اینکه هنوز یه ماه هم از فروش رسمی One X نگذشته پس دلیل منطقی‌ای ندارد که سال 2018 کنسول جدیدی معرفی شود.
 
مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود معرفی نسل جدید کنسول‌های بازی کمرنگ شود، معرفی بازی‌هایی است که تا اواخر سال 2018 برای کنسول‌های نسل هستم ساخته شده است.
 
دلایلی که عنوان کردم فقط یک برسی منطقی بود تازه به دلایلی دیگر مانند هدست واقعیت مجازی هم اشاره نکردم با این اوصاف خیلی منطقی نیست که حداقل تا سال 2020 کنسولی معرفی شود. اما خدا را چه دیدی.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.