اینترنت و شبکه

November 24, 2017
21:15 جمعه، 3ام آذرماه 1396
کد خبر: 85946

هدر رفتن روزانه ۱.۲۸ میلیون دلار از سوی سایت‌های جعلی تبلیغاتی

 
به تازگی از کلاهبرداری بزرگی در تبلیغات آنلاین پرده‌برداری شده که به ویژه در آمریکا، به تجارت‌ها خسارت ۱.۳ میلیون دلاری وارد کرده است.
 
به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، به تازگی از کلاهبرداری بزرگی در تبلیغات آنلاین پرده‌برداری شده است که به ویژه در آمریکا، به تجارت‌ها حدود ۱.۳ میلیون دلار در روز خسارت می‌زند.
 
طبق مقاله منتشر شده توسط شرکت تکنولوژی تبلیغاتی ادفرم، در طول ۸ هفته گذشته، هزاران شرکت تبلیغاتی در معرض بات‌هایی قرار گرفته‌اند که ورژن غیرواقعی‌ از وب‌سایت آنها می‌سازند. با این تکنیک، ایجاد دامنه تقلبی (دامین اسپوفینگ) می‌گویند.
 
برندها سهوا در این سایت‌های جعلی، فضای تبلیغاتی را خریداری می‌کنند؛ اما تبلیغات آنها فقط توسط برنامه‌های کامپیوتری دیده می‌شوند نه انسان‌ها. به این ترتیب، برندها پول خود را هدر داده‌اند و شرکت‌های تبلیغاتی هم به دلارهای مربوط به این تبلیغات دست پیدا نمی‌کنند.
 
شرکت ادفرم اشاره می‌کند که سایز این بات جدید که به آن هایپ‌بات می‌گویند، ۳ تا ۴ برابر سایز مس‌بات است که در دسامبر ۲۰۱۶ میلادی، توسط شرکت وایت آپس کشف شده بود. گفته می‌شد مس‌بات در روسیه شروع به کار کرده بود و از شبکه‌ای از بات‌های کامپیوتری استفاده می‌کرد تا این‌طور نشان دهد که یک ویدیوی تبلیغاتی، روزانه ۳۰۰ میلیون بار دیده شده است.
 
شرکت ادفرم تخمین می‌زند هایپ‌بات روزانه بین ۲۶۲۰۰۰ دلار تا ۱.۲۸ میلیون دلار به تجارت‌ها ضرر بزند. این شرکت اضافه می‌کند: مشتریانی که از پلت‌فرم ادفرم استفاده می‌کنند، با هزینه ماهیانه ۱۰۰۰ دلار تحت محافظت قرار می‌گیرد.
 
این شرکت کشف خود را بدترین و بزرگترین شبکه باتی می‌داند که تا به حال به صنعت تبلیغات دیجیتال آسیب زده‌ است. هایپ‌بات، ترافیک جعلی‌ برای بیش از ۳۴۰۰۰ وب‌سایت ایجاد کرده است. در ماه سپتامبر فایننشال تایمز متوجه شد در بیش از ۱۰ سایت که خود را به جای اف‌تی دات کام جا زده‌اند، تبلیغات پذیرفته می‌شده است.
 
کلاهبرداری در زمینه تبلیغات آنلاین یک معضل همه‌گیر و گسترده است و تخمین زده می‌شود امسال به شرکت‌های سراسر جهان ۱۶.۴ میلیارد دلار خسارت زده باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.