November 24, 2017
21:38 جمعه، 3ام آذرماه 1396
کد خبر: 85953

پرداخت غرامت مرسولات پستی تا ۶۵۰ هزار تومان

مدیرکل کنترل کیفیت و عملیات پستی شرکت ملی پست با اشاره به خدمات پرداخت غرامت این شرکت در قبال کلیه مرسولات ثبت شده تا سقف ۶۵۰ هزار تومان، از پرداخت فوری این زیانکرد تا حداکثر ۴۸ ساعت به مشتریان خبر داد.
 
محمد مقصودی در گفت‌وگو با ایسنا، با ذکر انواع مرسولات پستی، اظهار کرد: هنگام تحویل مرسولات پستی به باجه‌های قبول، رسید خدمات ارائه شده و هزینه‌های مترتبه به همراه شناسه یونیک و اختصاصی مرسوله که حاوی  ۲۰ یا ۲۴ رقم است به مشتری  ارائه می‌شود که در واقع این شناسه ID آن مرسوله است و مشتری با مراجعه به پورتال پست  و یا آدرس https://newtracking.post.ir  قادر است از سرنوشت مرسوله خود و مسیر حرکت و مکان و نام شخص تحویل گیرنده مطلع گردد.
 
او با بیان این که شرکت ملی پست درباره بسته‌های پستی که شامل بسته کوچک سفارشی، امانات و بسته‌های پیشتاز و ویژه می‌شود، به مثابه سایر اپراتورهای پستی جهانی و بر اساس هزینه تعهد غرامت اجباری اخذ شده در زمان قبول مرسوله، در صورت بروز هرگونه مشکلی اعم از تاخیر، مفقودی، آسیب دیدگی و… نسبت به جبران خسارت وارده به مشتری اقدام می‌کند.
 
مدیر کل کنترل کیفیت و عملیات پستی شرکت ملی پست با بیان این که معمولا مشتریانی که از خدمات پستی استفاده می‌کنند از وضعیت پرداخت خدمات مرتبط با غرامت نیز اطلاع دارند، گفت: بر اساس تعرفه مصوب کمیسون تنظیم مقررات ارتباطات و سازمان حمایت، واحدهای قبول برای کلیه مرسولات غیر بیمه اظهار شده مبلغ ۶۵۰۰ ریال به عنوان هزینه تعهد غرامت از مشتری اخذ می کنند. بر این اساس در صورت آسیب دیدگی یا مفقودی مرسوله متناسب با قیمت آن تا سقف ۶۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود و با هدف تکریم مشتریان این خسارت حداکثر تا ۴۸ ساعت پس از وصول شکایت از طریق شرکت پست به صاحب مرسوله آسیب دیده پرداخت می گردد.
 
او اضافه کرد: البته به صورت استثنا در مورد برخی از پرونده های غرامات پستی لازم است تا تحقیقات و بررسی های بیشتری صورت گیرد، هرچند که در این قبیل پرونده‌ها هم سعی شبکه بر پرداخت غرامت در کوتاه ترین بازه زمانی است.
 
مقصودی در پایان اظهار کرد: در صورتی که مرسوله مشتری بیش از ۶۵۰ هزار تومان ارزش داشته باشد، مشتری می‌تواند در زمان تحویل مرسوله خود به باجه های پستی دولتی و خصوصی، نسبت به بیمه کردن مرسوله خود با پرداخت حدود یک درصد از کل ارزش ریالی مرسوله اقدام کند. همچنین درباره وجوه نقد تا سقف پنج میلیون تومان، اوراق و اسناد بانکی تا ۱۰۰ میلیون تومان، بار انبوه تا ۱۵۰ میلیون تومان و درباره سایر مرسولات مانند گوشی های تلفن همراه نیز تا سقف ۲۰ میلیون تومان از طرف شرکت ملی پست در صورت آسیب دیدگی یا خسارت وارده قابل پرداخت است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.