لبه تکنولوژی

November 25, 2017
21:50 شنبه، 4ام آذرماه 1396
کد خبر: 85978

راه اندازی اتوبوس‌های بدون راننده در سنگاپور+عکس

همراه با افتتاح مرکز آزمایش خودروهای خودران در سنگاپور اعلام شد که سه شهر این کشور تا سال 2022 مجهز به اتوبوس‌های خودران خواهند شد.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، در حالیکه اتوبوس‌های بدون راننده در لاس وگاس و میشیگان ساخته شده و در حال ساخت هستند، آنها در آینده نزدیک به سنگاپور پا خواهند گذاشت.      
 
به دنبال آزمایش‌های اولیه نخستین اتوبوس خودران(مناسب برای 80 مسافر) سنگاپور قصد دارد تا سال 2022، شبکه‌ای از اتوبوس‌های بزرگ و ون‌های کوچک را در سه شهر مستقر کنند.                
 
سنگاپور سال‌هاست که در زمره کشورهای پیشگام در زمینه فناوری خودروهای بدون راننده قرار دارد که به خوبی با ماموریت این کشور برای تصاحب اولین "شهر هوشمند" در جهان متناسب است.         
 
 
سنگاپور فقط همین امسال یک خودروی پلیس خودران راه‌اندازی کرد و به "اسکانیا" اجازه داد تا کامیون‌های خودران را در جاده‌های این کشور آزمایش کند و به شرکت خودروسازی پژو برای آزمایشات خودروی بدون راننده خود چراغ سبز نشان داد.                                                                                                  
 
در حال حاضر با افتتاح مرکز خودرو خودران، این کشور در تلاش است تا تولیدکنندگان بیشتری را جذب کند و طبق گفته‌های دولت، حدود شش شرکت که هنوز نامشان اعلام نشده، آمادگی خود را برای آزمایش فناوری خود در این تشکیلات اعلام کرده‌اند.                                                                                                
 
اتوبوس‌هایی که قرار است در سه شهر سنگاپور به کار گرفته شوند نیز مراحل آزمایش خود را در این مرکز طی می‌کنند.                                                                                          
 
 
مسافران قادر خواهند بود با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود اتوبوس‌ها را فرا بخوانند.                                                               
 
سنگاپور در حال حاضر باید در چند رقابت از جمله آزمایش اتوبوس خودران در چین تحت عنوان "Baidu" و آزمایشاتی در هلسینکی فنلاند شرکت کند.                                                   
 
یک خودروی خودران که همچنین با نام خودروی رباتیک و به طور غیر رسمی با نام‌های خودروی بی‌راننده و خودروی خودگردان نیز شناخته می‌شود، نوعی وسیله نقلیه خودکار است که می‌تواند با قابلیت‌های یک خودروی سنتی، انسان‌ها را جابجا کند.                                                                            
 
مانند همه وسایل نقلیه خودکار، یک خودروی خودران قادر است با احساس‌کردن محیط اطراف، خود را در آن ناوبری کند.                                                                   
 
انسان ممکن است مقصدی را برای خود برگزیند، اما لازم نیست که هیچ کار مکانیکی بر روی خودرو، برای حرکت به سمت مقصد انجام دهد                                             .
 
 
 
خودروهای خودران، جهان را با تکنیک‌هایی همچون رادار، لیدار، جی‌پی‌اس و بینایی رایانه‌ای احساس می‌کنند.                                                                                            
 
سامانه‌های کنترل پیشرفته، اطلاعات به دست آمده را تفسیر می‌کنند و با استفاده از آن‌ها مسیرهای ناوبری مناسب، موانع و علامت‌های مربوطه را شناسایی می‌کنند.                                            
 
وسایل نقلیه خودکار معمولا می‌توانند نقشه‌های خود را به‌روزرسانی کنند؛ از این رو این وسایل می‌توانند حتی در محیط‌های کاملا ناشناس نیز به خوبی حرکت کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.