تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 28, 2017
20:55 سه شنبه، 7ام آذرماه 1396
کد خبر: 86070

رانت‌ها و پیچ‌ و خم‌ های اداری برای توسعه کسب و کارهای نوین را بردارید

غلامحسین شافعی
رییس اتاق ایران با اشاره به عقب ماندگی کشور در توسعه کسب و کارهای نوین گفت: در این حوزه مقاومت هایی وجود دارد و بهبود محیط کسب و کار و جلوگیری از مصائبی مانند رانت‌ها و پیچ و خم‌های اداری را برای رشد در این حوزه باید داشته باشیم.
 
به گزارش تسنیم، غلامحسین شافعی در جلسه صبحانه کاری اعضای اتاق با "محمد جواد آذری جهرمی"  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: امروزه رشد فناوری و تسخیر صحنه‌های اقتصادی توسط این حوزه محسوس است.
 
وی افزود: در گذشته شرکت‌هایی مانند جنرال الکترونیک، سامسونگ، جنرال موتورز و غیره به عنوان شرکت‌های بزرگ طبقه بندی می‌شدند اما امروزه این وضعیت تغییر کرده و شرکت‌های گوگل، آمازون، مایکروسافت و … با سرعت به این مرحله رسیده‌اند.
 
شافعی ادامه داد: کسب و کارهای نوین، رشد فناوری و زیرساخت ها در ICT در حال تسخیر کشورها است و سهم این بخش در اقتصاد به سرعت در حال افزایش است.
 
رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در ایران نیازمند جبران مافات در این حوزه هستیم، گفت: بخش خصوصی باید با حمایت مسئولان خود را هماهنگ کند و توسعه کسب و کارهای نوین را در کنار حمایت از نیروی جوان کشور باید دریابیم.
 
وی افزود: بهبود محیط کسب و کار و جلوگیری از مصائبی مانند رانت‌ها و پیچ و خم‌های اداری را برای رشد در این حوزه باید داشته باشیم.
 
شافعی تصریح کرد: در این حوزه مقاومت هایی وجود دارد اما خوشبختانه این موضوع از اهمیت بالایی در کشور برخوردار شده که امیدواریم با حضور وزیر جوان، بخش خصوصی در کنار وزارتخانه مجری اصلی این برنامه باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: اتاق ایران در نظر دارد با همکاری سازمان‌های مربوطه کسب و کارهای نوین و استارت‌آپ‌ها را مورد توجه قرار دهد و کمک‌های مادی و معنوی در سطح اتاق‌های کشور داشته باشد.
 
رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: امیدواریم تشکل‌های مربوطه در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی نقش داشته باشند و اجرای برنامه‌ها با این همکاری به نحو مطلوب تری انجام شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.