December 1, 2017
22:10 جمعه، 10ام آذرماه 1396
کد خبر: 86139

ربات مانکن دانشگاه شریف در جمع ۸ طرح برتر دنیا قرار گرفت

 
ربات مانکن دانشگاه صنعتی شریف در مسابقه بهترین طراحی ربات در کنفرانس رباتیک اجتماعی ۲۰۱۷ که در کشور ژاپن برگزار شد در جمع ۸ طرح برتر دنیا قرار گرفت.
 
 
 
به گزارش مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، علی مقداری مدیر قطب علمی طراحی، رباتیک و اتوماسیون دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف گفت: در کنفرانس رباتیک اجتماعی امسال که هفته گذشته در شهر سوکوبو ژاپن برگزارشد، بیش از ٢٢ کشور شرکت داشتند که طرح ربات مانکن دانشگاه صنعتی شریف «روما» در بین ٨ طرح منتخب و برتر به عنوان فینالیست لوح یادبود دریافت کرد.
 
وی تاکید کرد: ربات روما نخستین مانکن رباتیک در ایران است که با تلاش اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف طراحی و ساخته شده است.
 
مدیر قطب علمی طراحی، رباتیک و اتوماسیون دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: طراحی جذاب و متفاوت، قابلیت های حرکتی، حرکت مفاصل گردن، شانه و آرنج در شبیه ترین حالت به انسان، چرخش ۳۶۰ درجه ای کل بدن، کنترل حرکات و برنامه ریزی توسط اپ اندروید، از قابلیت های این ربات است .
 
وی افزود: قابلیت برنامه ریزی سناریوهای حرکتی متفاوت و قابل اجرا به صورت متناوب، قابلیت برنامه ریزی حالات بدنی متفاوت در فواصل زمانی مشخص، قابلیت های هوش مصنوعی، شناسایی مشتری و چرخش به سمت آن، تعامل حرکتی با مشتری و قابلیت پخش پیام صوتی (خوشامدگویی و ارائه مشخصات لباس) از دیگر قابلیت های ربات مانکن روما است.
 
علی مقداری، مینو عالمی، احسان صفری، احمد زیبافر، لیلا فریان، علی قربان دایی پور، امین رضاسلطانی و علیرضا طاهری اعضای تیم دانشگاه صنعتی شریف هستند که موفق به ساخت این ربات شده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.