December 2, 2017
22:00 شنبه، 11ام آذرماه 1396
کد خبر: 86164

افتتاح پنج پروژه ارتباطاتی سیستان و بلوچستان به سرمایه گذاری بیش از 220 میلیارد تومان

 
با فرمان رییس جمهوری پنج پروژه ارتباطاتی با سرمایه گذاری بیش از 220 میلیارد تومان در استان سیستان و بلوچستان به صورت رسمی افتتاح شد.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر حسن روحانی رییس جمهوری که در زاهدان حضور دارد با ارتباط مستقیم با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت آذری جهرمی در زمینه ارتباطات و ارسال سلام به مردم شهرستان خاش گفت: همه مردم شهرستان خاش با دلاوری های خود در انتخابات، جزو شهرستان هایی بودند که با مشارکت بیش از 90 درصدی افتخار آفریدند.
رییس کابینه دولت دوازدهم با اظهار امیدواریم نسبت به بهره از طرح های ارتباطاتی استان سیستان و بلوچستان در زمینه اشتغال مردم این استان دستور افتتاح رسمی پروژه های ارتباطاتی استان سیستان و بلوچستان را صادر کرد.
 
بهره برداری از پنج پروژه ارتباطاتی 
پیش از آن محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در شهرستان خاش حضور دارد در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطاتی استان سیستان و بلوچستان خطاب به رییس جمهوری به مشارکت 92 درصدی مردم شهرستان خاش در انتخابات ریاست جمهوری و رای به دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: مجموعا وزارت ارتباطات در یکسال گذشته و بخصوص شش ماه اخیر بیش از 220 میلیارد تومان در حوزه توسعه ارتباطات در استان سیستان سرمایه گذاری کرده و بیش از 1100 سایت مخابراتی نسل دوم، سوم و چهارم بازسازی و راه اندازی شده و پروژه سیماک که سیستم یکپارچه مدیریت و املاک کشور هست در مجموعه شرکت ملی پست امروز به بهره برداری می رسد.
وی افزود: از مجموع هزار خودپرداز پست بانک نصب شده در صد روز اول دولت، 21 خودپرداز در روستاهای سیستان و بلوچستان و دفاتر ICT روستایی نصب شد.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید به توسعه شبکه فیبرنوری در شهرستان خاش اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین پتانسیل های این استان وجود 6400 فارغ التحصیل در رشته های مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات است که پس از فارغ التحصیلی باید امکانات مناسبی برای اشتغال فراهم کرد و آنها جوانان مستعدی هستند که می توانند از طریق کسب و کارهای نوپا به کار گرفته شوند.
آذری جهرمی با بیان اینکه یکی از مهمترین پروژه های ما در این سفر افتتاح مرکز توانمندسازی و تسهیلگری کسب و کارها در زاهدان است، اظهار کرد: این مرکز کمک می کند به دانشجویان که پس از حضور در مراکز رشد و یادگیری کسب و کارهای آنلاین از طریق مرکز توانمند سازی به صنعت و بازار نزدیک تر شوند تا بتوانیم وعده اشتغال از طریق فناوری اطلاعات و توسعه فضای مجازی را اجرایی کنیم. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیاری از روستاهای استان علیرغم توسعه ای که صورت گرفته را فاقد دسترسی های لازم برای ارتباطات دانست و گفت: بنابه وعده و برنامه ای که ارایه شده از طریق دولت انشااله همه عزم خود را خواهیم گذاشت تا پایان دولت همه ارتباطات روستاهای بالای 20 خانوار را فراهم کنیم و هر شش ماه یکبار گزارش پیشرفت موضوع را به مردم ارایه می کنم.
عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار امیدواری کرد: بهره برداری از پنج پروژه مهم با سرمایه گذاری بیش از 220 میلیارد تومان باعث تسهیل زندگی مردم در استان سیستان و بلوچستان شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.