اینترنت و شبکه

December 4, 2017
14:51 دوشنبه، 13ام آذرماه 1396
کد خبر: 86183

ساماندهی مرورگر فایرفاکس با افزایش درآمد موزیلا

 
شرکت موزیلا با اعلام افزایش ۲۴ درصدی درآمد خود در سال ۲۰۱۶، از این پس می تواند در پروژه فایرفاکس بیشتر سرمایه گذاری کند.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت سی نت، شرکت موزیلا مدتی پیش نسخه مرورگر مشهور خود به نام فایرفاکس را بروزرسانی کرد و تغییرات چشمگیری را به منظور جلب رضایت کاربران و طرفداران بیشتر در این مرورگر ایجاد کرد و کاربران بسیاری نیز در جهان از آن استقبال خوبی کردند. این امر به مدیران موزیلا نشان داد که همچنان کاربران از تغییرات خوب و مثبتی که در مرورگر فایرفاکس پتانسیل رخ دادن را دارند، استقبال خواهند کرد.
 
هم اکنون شرکت موزیلا، سازنده و ارائه دهنده مرورگر فایرفاکس، روز جمعه اعلام کرده است که با افزایش درامد ۲۴ درصدی این شرکت در سال ۲۰۱۶ میلادی، از این پس قادر خواهد بود تمرکز بیشتری بر روی ایجاد تحول و تغییرات مثبت داشته باشد و سرمایه گذاری و بودجه‌های بیشتری را در این زمینه به مرورگر فایرفاکس اختصاص دهد.
 
شرکت موزیلا در گزارش مالی سالانه خود، این افزایش درآمد خود را به میزان ۵۲۰ میلیون دلار گزارش داده است که البته از آن طرف هم، هزینه‌های این شرکت نیز افزایش یافته است ولی در قبال افزایش درآمد آن، رقم ناچیزی است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که مرورگر فایرفاکس در آینده‌ای نزدیک باز هم دست خوش تغییر و تحولات مثبتی شده و به عرصه مرورگرهای موفق و محبوب جهان بازگردد.
 
در اینجا باید گفت که بیشتر درآمدهای موزیلا از جانب همکاری با موتورهای جستجو همانند گوگل، یاهو، داک داک گو، بایدو و یاندکس تامین می شود. این شرکت در سال ۲۰۱۴ با یاهو قراردادی را به امضا رسانید که در آن به مدت پنج سال، موتور جستجوی پیش فرض مرورگر فایرفاکس در کشور ایالات متحده امریکا بود که البته با توجه به بحران های پیش روی یاهو، موزیلا مجبور شد پس از گذشت سه سال این قرارداد را فسخ کند و دوباره با گوگل همکاری کند و از این طریق، اقدام به کسب درآمد و محبوبیت کند.
 
شرکت موزیلا به منظور درهم شکستن انحصار غول های تکنولوژی در زمینه اینترنت و وارد عرصه جهانی مرورگرهای اینترنتی شد و در نخستین اقدام، انحصار مرورگر اینترنت اکسپلورر را درهم شکست و آن را براحتی پشت سر گذاشت. بعد از آن همچنان با مرورگرهایی همچون گوگل کروم به رقابت تنگاتنگی پرداخته است. البته مدتها بود که تغییر و تحولات چندان خوبی ایجاد نکرده بود ولی به تازگی با انتشار نسخه پرسرعت فایرفاکس کووانتوم قصد دارد سایر مرورگرهای پر سرعت، ایمن و محبوب جهان را نیز پشت سر بگذارد.
 
نسخه فایرفاکس کووانتوم که نسخه ۵۷ این مرورگر اینترنتی محبوب است، با افزایش سرعت و همچنین قابلیت ها و امکانات جدید سعی دارد طرفداران و کاربران بسیاری را در جهان به خود جذب کند و انحصار طلبی سایر مرورگرها نظیر گوگل کروم و سافاری اپل را در هم بشکند.
 
بر اساس آخرین آمار و گزارش های منتشر شده، مرورگر اینترنتی فایرفاکس ۱۳ درصد از سهم مرورگرهای وب رایانه‌های شخصی را بخود اختصاص داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.