December 4, 2017
17:08 دوشنبه، 13ام آذرماه 1396
کد خبر: 86202

چت بات درمانگر افسردگی ساخته شد

 
 
 
 
به تازگی چت باتی ساخته شده که گفتگو های انسانی را تقلید می کند و به کاربران مشاوره می دهد. به این ترتیب به درمان افسردگی افراد کمک می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، برای افراد مبتلا به افسرده نخستین گام صحبت کردن درباره آن با دیگران است. اما این کار بسیار مشکل به نظر می رسد. یک ربات درمانگر می تواند چنین شرایطی را حل کند. درهمین راستا دکتر  آلیسون دارسی در سانفرانسیسکو  یک چت بات ساخته  که صحبت کردن با آن نشانه های اضطراب و افسردگی را می کاهد.
 
این چت بات که Woebot نام گرفته در هفته ۲ میلیون گفتگو انجام می دهد. اما برخی کارشناسان از نگرانی درباره حفظ حریم خصوصی بیماران هنگام صحبت با این چت بات ابراز نگرانی کرده اند. این ربات از طریق پیامرسان فیس بوک با بیماران ارتباط برقرار می کند.
 
این چت بات طوری برنامه ریزی شده تا محاورات انسانی را تقلید کند و مشاوره هایی ساده به کاربران می دهد.  در حقیقت این چت بات مانند یک درمانگر شخصی به کاربر کمک می کند تا چالش هایی مانند افسردگی و اضطراب را درمان کند.
 
Woebot  معمولا با پرسیدن سوالاتی مانند  امروز چقدر  انرژی داشتید؟ یا امروز چه احساسی داشتید؟ کاربران را تشویق می کند تا احساسات خود را بیان کنند.
 
این چت بات برخلاف پزشک درمانگر در همه اوقات قابل دسترسی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.