اینترنت و شبکه

فناوری

December 5, 2017
23:22 سه شنبه، 14ام آذرماه 1396
کد خبر: 86232

گشایش اجلاس جهانی اینترنت در چین

 
 
همایش بین المللی جهانی اینترنت با ارسال پیامی از سوی 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین کار خود را در شهر 'ووجن' در استان جه جیانگ چین آغاز کرد.
 
 
 
به گزارش ایرنا در این اجلاس جهانی که از روز گذشته آغاز شده است نزدیک به 400 شرکت از بیش از 130 کشور و منطقه جهان شرکت کرده اند که بر اساس گزارش تارنمای یی سی چین 100 شرکت بیش از اجلاس دوره قبل است.
گزارش می افزاید همایش تا روز سه شنبه ادامه خواهد یافت و همزمان یک نمایشگاه اکسپو اینترنتی نیز در چارچوب آن دایر شده است که تا روز پنجشنبه این هفته برپاست.
رسانه چینی می نویسد 118 تولید جدید در این نمایشگاه به معرض دید همگان قرار داده شده و بیش از یکهزار و 200 طرح برای سرمایه گذاران آماده شده است که تقریبا دو برابر سال قبل است.
ارتباطات کوانتومی، داده های رایانه ای، فضای مجازی و اینترنت، رسانه های هوشمند، هوش مصنوعی و اقتصاد اینترنتی از موضوعات مهم اجلاس و اکسپو اینترنتی است.
موضوع همایش امسال توسعه اقتصاد دیجیتالی، شفافیت و منافع متقابل و ساخت جامعه مشترک در فضای مجازی موضوع اجلاس بین المللی اینترنت در چین است و رییس جمهور چین در پیام خود خواستار موفقیت این اجلاس و تقویت همکاری های بین المللی در این عرصه شده است.
از دیدگاه دولت چین اینترنت یکی از محرکه های مهم کلیدی برای توسعه اقتصادی بخصوص در کشور پهناوری مانند چین محسوب می شود اما این کشور کماکان یکی از قربانیان بزرگ حملات سایبری است و قصد دارد در جریان این کنفرانس با کشورهای دیگر راه های مقابله با این پدیده را نیز مورد بررسی قرار دهد.
از جمله دیگر مباحث این همایش جهانی ساخت خودروها و دوچرخه های هوشمند است که چین بتدریج قصد دارد خود را یکی از بزرگترین طراحان و سازندگان این خودروها در دنیا معرفی کند و در سال های اخیر بارها خودروهای طراحی و تولیدی این کشور مورد آزمایش قرار گرفته است.
آمارها نشان می دهد که اکنون در چین بیشتر از 80 درصد از خرده فروشی ها به صورت اینترنتی و همچنین 70 درصد از صادرات نیز از طریق آنلاین انجام می شود و عصر اینترنت در این کشور اهمیت بالایی برای مردم پیدا کرده است.
در شهر پکن پایتخت چین در یک سال گذشته شماری از بزرگترین فروشگاه های ارایه کننده محصولات مختلف و مایحتاج مردمی تعطیل شده و مسئولان می گویند که افزایش خریدهای اینترنتی باعث شده است تا مردم دیگر مراجعه چندانی به این فروشگاه ها نداشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.