December 5, 2017
23:47 سه شنبه، 14ام آذرماه 1396
کد خبر: 86243

وزیر ارتباطات با الهام علی اف دیدار کرد

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد و سلام رئیس جمهوری ایران را به وی رساند.
 
محمدجواد آذری جهرمی که برای حضور در نمایشگاه «باکوتل» و اجلاس وزرای ارتباطات عضو اکو به جمهوری آذربایجان سفر کرده است با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.
 
وی در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری دو کشور در تمامی حوزه ها به ویژه در بخش ICT و نیز با ابلاغ سلام رئیس جمهوری ایران به وی، افزود: دکتر روحانی از ارسال پیام تسلیت برای زلزله زدگان و ابراز همدردی با آنان تشکر کرده و آن را نشانه روابط نزدیک دو کشور برشمرد.
 
آذری جهرمی با اشاره به محورهای مختلف همکاری در زمینه های سیاسی، اقتصادی و کشاورزی، اظهار کرد: اراده خوبی برای تقویت روابط از سوی دو طرف وجود دارد و در روزهای ۲۶ و ۲۷ دسامبر جاری، کمیسیون مشترک دو کشور تشکیل می شود.
 
عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: در مورد موضوعات مشترک و سد «خدا آفرین» هماهنگ کردیم و جلسه فنی بین دو وزارتخانه مرتبط در دست اقدام است. همچنین پروژه دارویی «کاسپین» هم در حال پیگیری است.
 
وی با تاکید بر اینکه ارتباطات و فناوری اطلاعات موجب یک انقلاب در دنیا شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بحث روز دنیا اقتصاد دیجیتال است و ایران برنامه کلانی برای این موضوع در دست اقدام دارد؛ مخابرات قدیمی در حال فراموشی است و شرکتهای فناوری اطلاعات در حال رشد هستند.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه دنبال همکاری مشترک با شرکتهای ICT آذربایجان هستیم، گفت: به منظور توسعه اقتصاد دیجیتال، زمینه همکاری در محورهای کشاورزی، سلامتی و توریسم وجود دارد.
 
عضو کابینه دولت تدبیر و امید از آمادگی ایران در زمینه همکاری در پروژه ترانزیت دیتا خبر داد و گفت: ترانزیت جنوب به شمال از طریق پروژه «ایپگ» ایران شروع شده است و علاقمند به همکاری با آذربایجان در این زمینه هستیم؛ درهمین حال در زمینه همکاریهای امنیت سایبری که در گذشته تفاهم نامه نیز داشته‌ایم، مایل به توسعه همکاری‌ها هستیم.
 
دعوت از دکتر روحانی برای سفر به آذربایجان
 
الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به رئیس جمهوری ایران به دو بار سفر خود به ایران اشاره کرد و گفت: دو کشور می‌توانند در زمینه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی با یکدیگر تفاهم نامه همکاری داشته باشند. در سفری که به ایران داشتم از دکتر روحانی برای سفر به آذربایجان دعوت کردم و خوشحالم که ایشان را ملاقات خواهم کرد.
 
وی افزود: تفاهم نامه های مبادله پیشرفت خوبی داشته است و راه آهن آستارا تا روسیه را نیز بازسازی کرده و مسیر فعلی را پرظرفیت می کنیم.
 
رئیس جمهوری آذربایجان ابراز امیدواری کرد که مسیر راه آهن رشت و آستارا از سوی دوطرف تکمیل شود و به این ترتیب و ارتباط روسیه، ایران و هندوستان از طریق راه آهن برقرار شود.
 
وی با اشاره به همکاریهای دو کشور در زمینه امنیت، گفت: علاقه مندم تمام تفاهم نامه‌های زیرساختی برقرار شود.
 
علی اف با بیان اینکه سرمایه گذاریهای خوب صورت گرفته در زمینه حمل و نقل نیز افزود: در مورد درمان و به ویژه دارو سازی گام های خوبی برداشته شده است؛ همچنین در زمینه خودرو اقدامات خوبی صورت گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.