تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری

گجت

December 6, 2017
10:54 چهارشنبه، 15ام آذرماه 1396
کد خبر: 86257

روسیه نخستین کشور جهان در استفاده از سیستم پرداخت هوشمند با تلفن همراه!

 
 
روسیه جایگاه اول جهان را در استفاده از سیستم پرداخت اندروید به خود اختصاص داد.
 
به گزارش ایسنا از ودوموستی، یکاترینا پتلینا، مدیرکل شبکه مالی ویزا( visa card) در روسیه گفت: کاربران روسی بیشترین تراکنش پرداختی را با سیستم اندروید در جهان دارند، همچنین روسیه جایگاه دوم را در استفاده از اپل پی پس از آمریکا دارد و بریتانیا در مکان سوم استفاده از این فن آوری قرار دارد.
 
به گفته وی، تقریبا تمامی پایانه‌های پرداختی در سراسر روسیه بدون تماس کارت هستند و امکان استفاده از تلفن همراه و ساعت هوشمند را در پرداخت دارند اما در آمریکا برای یافتن چنین پایانه های پرداختی باید در مغازه ها جست‌وجو کنید.
 
استفاده به موقع از فن آوری‌های جدید و تسریع در فراهم کردن زیرساختهای لازم، باعث شده که روسیه با شتابی خیره کننده مسیر هماهنگ سازی با پرداخت‌های امن را طی کند و از بسیاری از کشورهای جهان فاصله بگیرد.
 
پرداخت های اپل پی و اندروید پی بگونه‌ای است که دارندگان کارتهای ویزا و مسترکارت به راحتی و رایگان کارتهای اعتباری خود را به تلفن و ساعت هوشمند خود متصل می کنند و در هنگام پرداخت بصورت اتصال بدون تماس در فضایی کاملا امن تراکنش مالی را انجام می دهند که خطر دسترسی به اطلاعات کارت مالی مشتری را به حداقل می رساند.
براساس آمار موجود بیشتر از نیمی از پرداخت های روزانه در مسکو از طریق تلفن های همراه با استفاده از سیستم اپل پی و اندروید پی انجام می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.