بازار سرمایه

December 7, 2017
13:40 پنجشنبه، 16ام آذرماه 1396
کد خبر: 86269

وزیر ارتباطات: جوانان ایرانی دانش حضور در بازارهای بین‌المللی را دارند

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حضور سالانه یک میلیون توریسم سلامت از کشور آذربایجان گفت: جوانان ما این ظرفیت را دارند که از دانشی که دارند هم برای خود و هم برای کشور تولید ثروت کنند.
 
 
محمدجواد آذری جهرمی که در آذربایجان به سر می‌برد درباره نمایشگاه باکوتل که صبح امروز (سه شنبه) با حضور وزرای ارتباطات روسیه، ترکیه، آذربایجان و دبیرکل ITU شروع به کار کرد، درباره این نمایشگاه گفت: باکوتل امسال با 192 شرکت از 120 کشور دنیا در آذربایچان شروع به کار کرد و آخرین دستاوردهای حوزه فناوری در حال عرضه و ارایه است.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به حضور شرکتهای ایرانی در این نمایشگاه افزود: ایران نیز بنا به برنامه‌ای که در حوزه اقتصاد دیجیتال در پی گرفته از شرکت کسب‌وکارهای دیجیتال خواسته که در این نمایشگاه حضور پیدا و محصولات خود را ارایه کنند که در همین زمینه 10 شرکت موفق در این عرصه حضور پیدا کردند و درحال ارایه محصولات برای پیدا کردن شرکای اقتصادی هستند.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود یک میلیون توریسم سلامت از جمهوری آذربایجان داریم که مسافرانی که به ایران سفر می‌کنند، برای پیدا کردن پزشک با مشکلاتی مواجه هستند که فناوری اطلاعات می‌تواند کمک کند به رفع مشکل آنها.
 
این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه یکی از کسب‌وکارهایی ایرانی که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده به صورت خاص روی حوزه توریسم سلامت درحال فعالیت است، اظهار کرد: آنها می‌توانند این امکان را برای مردم آذربایجان فراهم کنند و با شرکتهای اعزام کننده بیماران در حال مذاکره هستند تا ظرفیت توریسم ما را افزایش دهند.
 
وی به حضور شرکتهای ایرانی دیگر که در در حوزه‌های تبلیغات، حمل‌ونقل اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه توسعه خدمات صوت و تصویر برخط نیز شرکتهای ایرانی حضور چشمگیری داشتند و به نظر می‌رسد با تعاملات و مذاکراتی که دارند بتوانند سهمی را از این بازار تصاحب کنند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: موقعیتهای منطقه‌ای به ما کمک می‌کند تا بازار بزرگتری را برای توسعه خدمات در اختیار داشته باشیم تا علاوه بر افزودن ثروت شرکتها، به بازارهای داخلی نیز محدود نشویم.
 
آذری جهرمی حضور کسب‌و کارهای ایرانی را در نمایشگاه موفق ارزیابی کرد و گفت: جوانان ما این ظرفیت را دارند که از دانشی که دارند برای خود و هم برای کشور تولید ثروت کنند ضمن اینکه کمک می‌کنند به توسعه اشتغال که در دستور کار قرار دارد.
 
در سالهای گذشته همواره شرکتهای سخت‌افزاری از ایران در نمایشگاه‌های باکوتل حضور پیدا می‌کردند اما با توجه به رویکرد جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت از کسب‌وکارهای جدید و تولیدکنندگان محتوا به منظور افزایش اشتغال، در نمایشگاه امسال با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 9 استارتاپ ایرانی موفق به حضور در این نمایشگاه شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.