تلفن همراه

گوشی

December 7, 2017
13:53 پنجشنبه، 16ام آذرماه 1396
کد خبر: 86278

وقتی گوشی دست کمی از لپ‌تاپ ندارد

شرکت سامسونگ شروع به تولید انبوه تراشه حافظه با ظرفیت 512 گیگابایت کرده است تا دیگر نیاز به خالی کردن فضا روی گوشی نباشد.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، سامسونگ تولید انبوه اولین حافظه ذخیره‌سازی داخلی 512 گیگابایتی جهان (eUFS) را آغاز کرده است، به این معنی که گوشی‌های پرچمدار آن حالا دو برابر سال گذشته ظرفیت خواهند داشت.
 
آخرین پرچمدار سامسونگ با حافظه داخلی 256 گیگابایت روانه بازار شده است.
 
گوشی‌های با تراشه‌های جدید می‌توانند تا 130 ویدئوی 10 دقیقه‌ای با کیفیت UHD ذخیره کنند که حدود 10 برابر توانایی گلکسی 8 است.
 
توانایی خواندن و نوشتن عملکرد نیز تقویت شده است. سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب به 860 مگابایت در ثانیه و 255 مگابایت در ثانیه خواهد رسید.
 
البته این افزایش نسبت به تراشه 256 گیگابایتی چشمگیر نیست، اما انتقال یک ویدئوی 5 گیگابایتی با کیفیت HD به هارد دیسک تنها حدود 6 ثانیه به طول خواهد انجامید. این میزان، بیش از هشت برابر سریع‌تر از سرعت انتقال یک کارت microSD استاندارد است.
 
این تراشه همچنین دارای سرعت خواندن تصادفی 42 هزار عملیات ورودی/خروجی در ثانیه (IOPS) و سرعت نوشتن 40 هزار IOPS است.
 
سامسونگ نسخه‌های قبلی این فناوری را در بازار خودرو بکار می‌گیرد، زیرا خودروها به‌زودی نیاز به ثبت و ضبط حجم بالای داده‌های سنسورها دارند.
 
اما در حال حاضر سامسونگ می‌گوید که در این زمان، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های نسل بعدی بهترین نامزدها برای تعبیه تراشه جدید هستند و این شرکت قصد دارد به طور پیوسته حجم تولید انبوه این تراشه را برای پاسخگویی به تقاضای بالا برای ذخیره‌سازی اطلاعات در تلفن‌های همراه پیشرفته افزایش دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.