امنیت

امینت

December 8, 2017
15:06 جمعه، 17ام آذرماه 1396
کد خبر: 86299

راهکارهایی ساده برای مقابله با هک شبکه اینترنت

اخیرا با رشد استفاده شهروندان از شبکه‌های خانگی اتصال به اینترنت، برخی‌ها با استفاده از شیوه‌هایی ساده به هک و سوءاستفاده از این شبکه‌ها اقدام می‌کنند که البته راهکارهای ساده ای هم برای مقابله با این اتفاق وجود دارد.
 
به گزارش ایسنا، اخیرا با رشد استفاده شهروندان از شبکه‌های خانگی اتصال به اینترنت میزان سوءاستفاده از این شبکه‌ها هم بیشتر شده است. به این صورت که برخی حتی با استفاده از شیوه‌هایی بسیار ساده اقدام به هک این شبکه‌ها و تخلیه میزان حجم مصرفی آنها می‌کنند. مطمئنا با افزایش آگاهی شهروندان نسبت به رعایت نکات امنیتی در اتصال خود به شبکه های اینترنتی از حجم این سوءاستفاده هم به مراتب کمتر می شود.
 
پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا)   با انتشار لیستی مجموعه ای از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از هک شدن شبکه اینترنت را به شهروندان معرفی کرده است.
 
استفاده از پسوردهای قوی
از پسوردهای قوی و تایید دو مرحله ای برای حساب های کاربری خود استفاده کنید.
 
به‌روزرسانی نرم افزاری
بروزرسانی خودکار نرم افزار و سیستم عامل خود را فعال کنید تا در صورت وجود مشکل از سمت سازندگان، نرم افزار به صورت خودکار به‌روزرسانی و مشکلات احتمالی حل شود.
 
امنیت سخت افزاری
همیشه از سخت افزارهای معتبر و قوی برای اتصال به شبکه استفاده کنید.
 
استفاده از تنظیمات امنیتی پیشنهادی نرم افزار
هیچگاه فایروال و تنظیمات پیشنهادی نرم افزار خود را غیرفعال نکنید.
 
تهیه نسخه پشتیبانی از داده ها
همیشه سعی کنید هر چند مدت یکبار از اطلاعات خود پشتیبان یا اصطلاحا بک‌آپ تهیه کنید.
 
محافظت از دستگاه در مقابل بدافزار
همیشه بر روی سیستم و دستگاه های خود آنتی ویروس نصب کنید تا از خطرهای احتمالی در امان باشید.
 
افزایش امنیت شبکه
اتصال خود به اینترنت را با متصل شدن به شبکه خصوصی مجازی افزایش دهید.
 
بررسی منظم امنیت
به صورت منظم با دریافت اطلاعات جدید از امنیت شبکه سیستم و نرم افزار خود را به‌روز کنید و برنامه های بدون استفاده را حذف کنید.
 
استفاده از امنیت بیشتر برای اکانت های اصلی
همیشه برای اکانت و حساب کاربری های خود از پسورد گذاری بیشتر و قویتر استفاده کنید.
 
گوشی همراه خود را فراموش نکنید! 
همیشه سیستم عامل تلفن همراه خود را به‌روزرسانی کنید و از نصب اپلیکیشن های نامعتبر خودداری کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.