تجارت الکترونیک

December 9, 2017
9:29 شنبه، 18ام آذرماه 1396
کد خبر: 86306

استعفای شروین پیشه‌ور به دنبال بالاگرفتن اتهامات اخلاقی

دنیای اقتصاد : اوضاع برای شروین پیشه‌ور کارآفرین مشهور سیلیکون ولی و یکی از سهامداران اصلی اوبر بعد از ادعای اذیت و آزار جنسی چند زن در حال سخت‌تر شدن است و او تصمیم گرفته از دو سمت مهم در شرکت Sherpa Capital و هایپرلوپ وان کناره‌گیری کند تا به گفته خودش روی دفاع از خودش متمرکز شود. هفته قبل بلومبرگ خبر داد که یک زن به نام Austin Geidt که هم اکنون از مدیران اوبر است مورد اذیت و آزار پیشه ور قرار گرفته است. خود این زن که از جمله کارمندان نخستین اوبر است حاضر به تایید یاتکذیب این موضوع نشد، اما وکیل پیشه‌ور هر نوع تعرض به آن زن را رد کرده و گفته بود در آن زمان آنها با هم در ارتباط بوده‌اند.
 
 
 
همچنین پنج زن دیگر که نامشان فاش نشده نیز گفتند تجربه مشابهی از پیشه‌ور داشته‌اند، اما به دلیل نگرانی از تحت تاثیر قرار گرفتن ارتباط‌های کاری‌شان حاضر به افشای نام خود نیستند. پیشه‌ور چند ماه قبل در لندن دستگیرو سپس بدون اتهامی آزاد شد پیشه‌ور روزنامه محلی را که در بریتانیا این خبر را منتشر کرده بود به دادگاه کشاند. او حالا و در هنگام کناره‌گیری از دو شرکت بزرگی که خود پایه گذارش بوده نیز ماجرای رخ داده را کاملا غلط دانسته است. او در بیانیه خود گفته از مسوولیت‌های اجرایی شرکت‌هایی که در آنها سرمایه‌گذاری کرده نیز کنار می‌رود. او در بیانیه اش گفته است امیدوار است منبع اصلی شایعات نادرست علیه خود را کشف کند.
 
پیشه ور کنار رفتن از دو شرکت شرپا کپیتال و هایپرلوپ را تصمیم شخصی خود دانسته این در حالی است که اوایل این هفته گفته شده بود هیات مدیره هایپرلوپ وان از پیشه‌ور خواسته به دلیل این اتهامات از سمت خود در هیات مدیره این شرکت کناره‌گیری کند. پیشه‌ور از سرمایه‌گذاران حامی دموکرات‌ها بود و گفته می‌شود تنها ۵۰۰هزاردلار در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری برای کلینتون جمع آوری کرده بود. با این حال به نظر می‌رسد حتی دموکرات‌ها هم حاضر به حمایت او در این شرایط نیستند؛ چراکه دو سناتور دموکرات که اخیرا از پیشه‌ور کمک دریافت کرده بودند بعد از انتشار خبر آزار جنسی او گفته‌اند که این کمک‌ها را به حساب خیریه‌هایی واریز کرده‌اند که خدماتی را به قربانیان تجاوز ارائه می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.