اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

هوش مصنوعی

December 10, 2017
19:53 یکشنبه، 19ام آذرماه 1396
کد خبر: 86343

85 میلیون سیم کارت در کشورفعال است

 
معاون وزیر ارتباطات گفت: با توجه به برنامه‌های دولت و تحقق صد درصدی دولت همراه، در آینده در تمامی عرصه‌ها از جمله بانکداری کاملا مبتنی بر فناوری خواهیم بود.
 
به گزارش ایلنا، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از کیف پول همراه پاسارگاد در شهر مشهد و رونمایی از سیم‌ کارت‌های NFC ایرانسل گفت: سیاست کلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت از سرویس‌های نوین و کسب و کارهای جدید است تا به هدف تعیین شده یعنی رشد 19.4 درصدی در حوزه ارتباطات و 2.5 برابر شدن حجم بازار ارتباطی کشور برسد.
 
وی افزود: با استفاده از فناوری‌های جدید، سرویس‌هایی نوین در اختیار مردم قرار می‌گیرد که می‌تواند باعث رشد اقتصادی باشد. امروزه فناوری وجه تمایز در تمامی کسب و کارها است؛ در صورتی که دو اصل برای یک کسب و کار از جمله استفاده از ظرفیت‌های فناوری و استفاده از ظرفیت‌های نوآوری و خلاقیت کسب و کار را متمایز می‌کند که پیشرفت آن را به دنبال دارد.
 
فلاح جوشقانی با تاکید بر رشد فناوری در دنیا اظهار داشت: رشد فناوری در ایران نیز با سرعت بالایی در حال گسترش است. در سال‌های اخیر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و زیر ساخت‌های ارتباطی رشد چشمگیری حاصل شده است.
 
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: هم اکنون در حوزه شبکه‌های تلفن همراه 3 اپراتور اصلی و 5 اپراتور مجازی در حال فعالیت هستند. اپراتورهای اصلی ظرفیت بسیار مناسب و فضای رقابتی خوبی را ایجاد کرده‌اند.
 
وی با اشاره به ضریب نفوذ 110 درصدی تلفن همراه در کشور گفت: در حقیقت 85 میلیون سیم کارت فعال در شبکه ارتباطی کشور وجود دارد که از این حوزه 60 درصد مربوط به فناوری‌های نوین و استفاده از شبکه باند پهن است.
 
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این که خصوصی سازی از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار دشت: از سال 1382 بحث آزاد سازی و خصوصی‌سازی به طور جدی شروع شد و حالا ما می‌توانیم بگوییم که در این عرصه تمامی خدمات بجز بخش کوچکی که کمتر از 10 درصد است و در اختیار حاکمیت قرار دارد یعنی بخش زیر ساخت، توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری و در حال ارائه است.
 
فلاح جوشقانی با اعلام اینکه  خدمات بانکداری نوین  بر اساس فناوری اطلاعات است، گفت: با توجه به برنامه‌های دولت و تحقق صد درصدی دولت همراه، در آینده در تمامی عرصه‌ها از جمله بانکداری کاملا مبتنی بر فناوری خواهیم بود. 
 
وی افزود: برای حوزه پرداخت همراه که بخشی از آن مربوط به کیف پول همراه و بانکداری الکترونیک است، 3 ذی نفع اصلی از جمله اپراتورهای همراه به عنوان ایجاد کننده بستر ارتباطی و ایمن، بانک‌ها به منظور ارائه خدمت و رگولاتورها هستند.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به رگولاتورهای حوزه پرداخت همراه خاطر نشان کرد: بانک مرکزی به عنوان قانون گذاری و سیاست گذار در حوزه پولی و مالی کشور و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان متولی قانون گذاری در حوزه ارتباطات و سیاست گذار برای ایجاد فضای رقابتی مناسب  در حوزه پرداخت همراه رگولاتور هستند. در طی سال‌های اخیر تعامل بانک مرکزی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بهتر شده است اما به منظور ارائه خدمات نوین در حوزه پرداخت همراه در ایران همچون سایر کشورهای پیشرفته، رگولاتورهای این حوزه باید نقش تسهیل گری و کم کردن ریسک این حوزه را به جای تعیین مدل کسب و کار بکنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.