لبه تکنولوژی

December 12, 2017
19:18 سه شنبه، 21ام آذرماه 1396
کد خبر: 86416

ابداع سیستم توانبخشی ارزان با استفاده از دوربین کینکت مایکروسافت

 
 
 
پژوهشگران آمریکایی برای کاهش هزینه‌های توانبخشی، یک سیستم تحلیل حرکت جدید ابداع کردند.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از مدگجت، توانبخشی فیزیکی اغلب با استفاده از ابزار پرهزینه و مهندسی‌شده‌ای همراه است که اگرچه کار توانبخشی را به خوبی انجام می‌دهند اما هزینه‌های آن سنگین است.
 
از آنجا که خرید و تعمیر و نگهداری دستگاههای توانبخشی گران تمام می‌شود، هزینه‌های توانبخشی نیز بالا است.
 
برخی از سیستم‌های پیشرفته برای تحلیل حرکت افراد، دوربین‌های متعددی را شامل می‌شوند که چگونگی حرکت بازوها، پاها و هر قسمت دیگر بدن که حرکت‌شان به هم مرتبط است، دنبال می‌کند.
 
این فرآیند می‌تواند درهر خانه، دهها هزار دلارهزینه داشته باشد، بدین معنی که استخدام کردن یک متخصص توانبخشی ارزان‌تر تمام می‌شود.
 
پژوهشگران دانشگاه "میسوری" (Missouri) آمریکا، یک سیستم تحلیل حرکت بدن ابداع کرده‌اند که یک دوربین حسگر با عمق 2.0 دستگاه "کینکت" (Kinect) شرکت مایکروسافت و یک لپ‌تاپ که داده‌های ورودی را تحلیل می‌کند، مورد استفاده قرار می‌دهد.
 
این گروه، عملکرد سیستم تحلیل بدن ابداعی خود را با پیشرفته ترین نوع تجاری آن که از علایم واکنشی در قسمت‌های گوناگون بدن استفاده می‌کند، در بررسی حرکات اندام تحتانی به ‌خصوص هنگام جهش‌های عمودی و بلند کردن پاها از جناحین استفاده کردند.
 
آنها دریافتند که هر دو سیستم، داده‌های قابل مقایسه‌ای ارائه می‌کنند و سیستم جدید، جزئیات کافی را برای درمان توسط متخصصین توانبخشی نشان می‌دهد.
 
متاسفانه مایکروسافت در حال پایان دادن به تولید دوربین‌های کینکت است اما مطمئنا دوربین‌های حسگر عمیق مقرون به صرفه دیگری با قابلیت‌های مشابه در دسترس خواهند بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.