رگولاتوری

وزیر ارتباطات پاسخ پژمان‌فر را داد

 
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون سوال نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار محور دلایل بالا بودن نرخ تعرفه مکالمات تلفن همراه زائران ایرانی در عراق در زمان اربعین، آثار رجیستری موبایل، سرانجام چابک‌سازی وزارت ارتباطات و وضعیت گارانتی‌ها در وزارت ارتباطات مطرح شد.
 
نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به اولین محور سوال نماینده مشهد، گفت: عمل نکردن طرف عراقی به توافقنامه‌های امضا شده فیمابین جمهوری اسلامی ایران و عراق با وجود پیگیری‌ها و مذاکرات متعدد با آمادگی طرف ایرانی برای مذاکرات بیشتر، اصلی‌ترین دلیل بالا بودن نرخ تعرفه مکالمات تلفن همراه در زمان اربعین اعلام شد.
 
حسینی‌کیا با اشاره به دومین محور سوال پژمان‌فر از وزیر ارتباطات، گفت: بر اساس اعلام جهرمی درآمد دولت از ناحیه موبایل 18 هزار میلیارد تومان است که با اجرای طرح رجیستری موبایل، این درآمد هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
 
جهرمی از فعال بودن 50 هزار گوشی اپل در ایران خبر داد و افزود: 55 درصد این گوشی‌ها از طریق مبادی رسمی و 45 درصد نیز به صورت غیررسمی وارد کشور شده‌اند که از این 45 درصد بخش بسیار کوچکی مربوط به مهمانان و گردشگران خارجی است.
 
نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به سومین محور سوال نماینده مشهد از وزیر ارتباطات، گفت:‌ بنابر توضیحات وزیر این وزارتخانه 24 اداره کل زیرساخت داشت که با ادغام این اداره کل‌ها در یکدیگر تعداد اداره کل زیرساخت وزارت ارتباطات به 18 اداره کل کاهش یافته است که نشان از چابک‌سازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد.
 
وی با اشاره به آخرین محور سوال پژمان‌فر از جهرمی، گفت: وزیر ارتباطات از انعقاد قراردادهای محکم با شرکت‌ها برای اجرای گارانتی‌ها خبر داد تا تضمینی برای عمل به تعهدات شرکت‌های طرف قرارداد باشد.
 
این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ادامه داد: نماینده سوال‌کننده درخواست کرد تا جهرمی توضیحاتش را تا فردا (چهارشنبه) به صورت مکتوب و با مستندات لازم به وی ارائه کند تا زمینه قانع شدن پژمان‌فر به وجود آید.
 

​​