اینترنت و شبکه

December 13, 2017
17:23 چهارشنبه، 22ام آذرماه 1396
کد خبر: 86431

بعد از طرح اینترنت کودک حالا نوبت ایده پردازی جدیدی رسید: اینترنت نوجوان!

 

مدیر شبکه امید گفت: در حال حاضر نوجوانان بیشترین زمان را در فضای مجازی سپری می‌کنند و این در حالی است که پیش از این، مدرسه و خانواده بودند که این فضا را پر می‌کردند.
 
به گزارش ایلنا، مهدی سالم، مدیر شبکه امید با تاکید بر ضرورت ایجاد اینترنت نوجوان، گفت: بخش‌هایی مانند خانواده درسا می‌توانند طی همکاری با شبکه امید برای ایجاد اینترنت نوجوان ورود جدی کرده و محتوای مناسب در دسترس آنها قرار دهند. در حال حاضر نوجوانان بیشترین زمان را در فضای مجازی سپری می‌کنند و این در حالی است که پیش از این، مدرسه و خانواده بودند که این فضا را پر می‌کردند.
 
مدیر شبکه امید ادامه داد: هم اکنون که فضای مجازی هم به دو گروه قبلی اضافه شده، طبیعی است که باید فکری برای مدیریت آن کرد زیرا غالب نوجوانان در یک برهه سنی، گوشه‌گیر و منزوی می‌شوند که این انزوا اغلب به واسطه ابزارهای موجود در فضای مجازی شدت هم می‌یابد.
 
سالم در همین خصوص به حیطه فعالیت درسا اشاره کرد و افزود: تخصصی که زیست‌بوم مجازی درسا در آن کار می‌کند در صورتی که به سمت نوجوان پیش برود می‌تواند در شبکه‌های گسترده‌تری مورد استفاده قرار بگیرد و قطعا در چنین شرایطی شبکه امید هم از آن حمایت خواهد کرد.
 
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هدف مجموعه‌های مختلف در حوزه کودک و نوجوان یکی است، باید فضا را مدیریت کرد و با تقسیم وظایف، به هدف مورد نظر دست یافت. خانواده درسا می‌تواند بخش فضای مجازی را بر عهده بگیرد و شبکه امید هم از آن حمایت لازم را به عمل خواهد آورد.
 
 
 
سالم ضمن بیان اینکه استفاده از فضای مجازی تنها یک بخش از ماجراست، تاکید کرد: کاربری فضا هم عامل دیگری است که باید با تولید محتوای مناسب آن را مدیریت کرد چراکه محتوای نوجوان از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر تولیدکنندگان محتوا بتوانند در این حوزه برای ایجاد اینترنت نوجوان ورود جدی کرده و محتوای مناسب در دسترس آنها قرار دهند، نوجوانان هم می‌توانند از این فضا استفاده کنند. از سوی دیگر بخش‌هایی مانند خانواده درسا می‌توانند با تولید محتوای مناسب برای کودک و نوجوان، علاوه بر فراهم کردن چرخه اقتصادی مناسب، رسالت فرهنگی خود را هم در زیرساخت‌های فضای مجازی انجام دهد.
 
وی در پایان تاکید کرد: تعاملاتی در زمینه فضای مجازی بین شبکه امید و زیرست بوم مجازی درسا انجام شده است و این تعاملات ادامه خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.