امنیت

فناوری اطلاعات

December 13, 2017
20:22 چهارشنبه، 22ام آذرماه 1396
کد خبر: 86441

با این قفل هوشمند رایانه‌تان را از راه دور قفل کنید

 
 
 
 
یک شرکت امنیتی یک قفل هوشمند برای رایانه ساخته که به شما اجازه می‌دهد با خیال راحت رایانه را رها کرده و به کار خود برسید.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، بعضی از کارمندان اغلب فراموش می‌کنند هنگامی که در محل کارشان از جای بلند می‌شوند، رایانه خود را قفل کنند.
 
"هالبرد"(Halberd) یک دستگاه است که به طور خودکار از چنین چیزهایی مراقبت می‌کند.
 
این قفل هوشمند بی‌سیم یک محدوده را در نظر می‌گیرد و زمانی که کاربر پا را فراتر از این محدوده می‌گذارد، دستگاه را قفل کرده و پس از بازگشت وی دوباره امکان دسترسی می‌دهد.
 
 
این قفل هوشمند با بلوتوث اتصال برقرار می‌کند و هنگامی که کاربر از دستگاه دور شود به طور خودکار آن را قفل می‌کند و بعد از بازگشت آن را باز می‌کند.
 
 
این کار زمان را هم ذخیره می‌کند، چرا که کاربر پس از بازگشت سر میز خود دیگر نیازی به تایپ رمزعبور نخواهد داشت.
 
افزودن پردازشگرهای سخت‌افزاری بیشتر برای رمزنگاری، افزودن شتاب‌سنج برای تشخیص حرکت، طراحی تمام فلزی برای دوام بیشتر و همچنین تعبیه یک دکمه که می‌تواند قفل رایانه را باز کند، "هالبرد" را تبدیل به آخرین فناوری در کلیدهای هوشمند کرده است.
 
 
این قفل هوشمند از سیستم رمزنگاری AES-256 استفاده می‌کند و اگر "هالبرد" گم شود، کاربران همیشه قادر به ورود و خروج به صورت دستی خواهند بود.
 
هالبرد در حال حاضر با رایانه‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز سازگار است و به زودی با سیستم عامل‌های لینوکس و مک نیز سازگار خواهد شد.
 
این دستگاه به همراه یک دانگل و یک اپلیکیشن سازگار با اندروید و ios ارائه می‌شود.
 
 
 
قیمت این دستگاه که از ژانویه 2018 عرضه خواهد شد، 30 دلار پایه‌گذاری شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.