بازار سرمایه

December 13, 2017
23:10 چهارشنبه، 22ام آذرماه 1396
کد خبر: 86449

نماد های‌وب در بورس متوقف و معاملات امروزش باطل اعلام شد

ساعاتی پیش نماد معاملاتی «های وب» که در روزهای اخیر توانسته بود با سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی در کمتر از ۳ ماه ارزش بازار سهام این برند را به بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان برساند، به دلیل ابهام در ارزش‌گذاری متوقف شده است.
 
«حسن فرهاد»، مدیرعامل مارکتینگ این شرکت ضمن تایید این خبر به دیجیاتو از بی‌اطلاعی آنها درباره دلایل اصلی این توقف خبر داد و گفت: «کارشناسان ما دقایقی پیش برای فهمیدن چرایی ماجرا عازم این سازمان شده‌اند ولی هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست»
 
اما «علی صحرایی»، معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار در گفتگوی کوتاه خود با دیجیاتو مسائل را کمی شفاف‌تر ساخته و از ابهامات پیش‌آمده درباره خرید و فروش‌های سهام های وب گفت: «« همان‌طور که مدیر نظارت بر بروس گفته ابهاماتی در زمینه گزارش‌های کارشناسی و عدم دریافت پاسخ در خصوص استعلامات های‌وب وجود دارد که تمامی این عوامل دست به دست هم داده تا باعث توقف نماد این شرکت شود.»
 
صحرایی همچنین جلسه دیشب های‌وب را جدا از مسائل پیش‌آمده امروز در بازار بورس عنوان می‌کند و ربط دادن آن به اتفاقات امروز در برخی رسانه‌ها را نوعی شیطنت رسانه‌ای عنوان می‌کند.
 
 
سازمان بورس با توجه به اهمیت واگذاری 17 درصد سهام های وب ( که دیروز با قیمت 1000 تومانی هر سهم همراه بود) تصمیم به توقف نماد گرفته تا نتیجه استعلام از مراجع رسمی را دریافت و بررسی های لازم را انجام دهد. صحرایی صحتبی از زمان بازگشایی دوباره نزد و آن را به آینده‌ای نامعلوم موکول کرد.
 
در جریان معاملات امروز، بیش از 91.4 میلیون سهم های‌وب با رشد 5 درصدی قیمت و به ارزش 57.2 میلیارد تومان معامله شد و قبل از توقف نماد در ساعاتی پیش هم صف خریدی 3 میلیونی با قیمت 627 تومان درست شده بود.
 
بنابر گزارشات سازمان بورس، امروز 2,940 سهامدار حقیقی و 3 حقوقی اقدام به خرید از 1,499 فعال حقیقی و 35 حقوقی کرده بودند که با توقف این نماد، تمامی این معاملات باطل اعلام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.