December 17, 2017
16:14 یکشنبه، 26ام آذرماه 1396
کد خبر: 86510

اعلام آمادگی وزارت ارتباطات برای تحقق اهداف پژوهشی حوزه فاوا

وزیر ارتباطات در پیامی روز پژوهش را تبریک گفت و آمادگی وزارت ارتباطات را برای تحقق اهداف پژوهشی حوزه فاوا را اعلام کرد.
متن پیام تبریک وزیر ارتباطات به مناسبت روز پژوهش به شرح زیر است:
بر کسی پوشیده نیست که اندیشه‌ورزی و پژوهش از جایگاه شامخی در دستیابی به ایده‌های نو و کارآمد در عرصه گسترش دانش برخوردار بوده و هرگونه سرمایه‌گذاری بر این مقوله خطیر در ابعاد بنیادی، کاربردی، راهبردی و توسعه‌ای تضمین‌گر رونق کشورعزیزمان در همه ابعاد خواهد بود. 
در عرصه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با توجه به جایگاه ویژه این حوزه‌ در توانمندسازی سایر فناوری‌ها و گشودن زمینه‌های کارآفرینی و تولید و اشتغال که در نهایت به تبلور «اقتصاد دیجیتال» در جامعه منجر می‌شود، سهم بزرگ و شایانی از پژوهش را به خود تخصیص می‌دهد. 
شکوفایی فنّ شاخه‌هایی از قبیل اینترنت اشیاء، نسل جدید ارتباطات «مبتنی بر نرم‌افرازی»، رایانش ابری، کلان داده‌ها، شبکه‌های سلولی، رادیوی پرظرفیت و شناختی و … امروزه شرایطی را در جهان فراهم کرده است که به آسانی می‌توان، ضمن صرفه‌جویی چشمگیر در مصرف منابع و انرژی لازم و نیز غلبه بموقع بر خسران‌ها و فجایع احتمالی در زیست‌بوم، خدمات با ارزش‌افزوده بارزی را به آحاد جامعه ارائه داد و بدینگونه بر رونق اقتصاد و رفاه در جامعه افزود. 
در حوزه فضایی نیز رسیدن به نقطه‌ای که ضامن تأمین نیازهای کشور از خدمات فضایی باشد از قبیل طراحی، ساخت و عملیاتی کردن سامانه های مرتبط نظیر ماهواره‌ها و سکوهای استراتوسفری مورد نظر است. 
دستیابی به زیرساخت‌های مناسب در حوزه فضایی نیز جز با سرمایه‌گذاری مناسب در پژوهش و فناوری محقق نخواهد شد. 
ضمن گرامیداشت این روز پرقدر، آمادگی کامل این وزارت را در تحقق بخشی به اهداف عالیه پژوهشی در حوزه فاوا اعلام می کنم ، توفیق روزافزون پژوهشگران محترم را در مسیر نیل به این اهداف از درگاه ایزدمنّان مسئلت می‌دارم. 
در پایان نیز جای دارد، مراتب سپاسگزاری صمیمانه خود را از تلاش‌های بی‌دریغ و دلسوزانه روسای نهادهای تابعه به ویژه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه فضایی ایران که پشتیبان این وزارت در این مسیر دشوار هستند، به جای آورده و توفیق و تندرستی روزافزون تک‌تک عزیزان را در عرصه خدمتگزاری به میهن عزیزمان از خداوند متعال مسئلت ‌دارم.
باشد که در سایه این تلاش‌ها و حمایت‌های مالی و معنوی وزارت متبوع و دستگاه‌های تابعه از کوشش‌های صادقانه پژوهشگران دلسوز، بتوانیم در آتیه‌ای نه چندان دور شاهد افق امیدبخشی از شکوفایی اقتصاد دیجیتال در کشورمان باشیم.
 
محمد جواد آذری جهرمی
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.