باندپهن

December 19, 2017
13:36 سه شنبه، 28ام آذرماه 1396
کد خبر: 86582

80 درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت پر سرعت متصل می شوند

 بر مبنای اهداف مدنظر در برنامه ششم توسعه، حداقل 80 درصد خانوارهای ایرانی تا پایان سال 99 به اینترنت پر سرعت دسترسی خواهند داشت و متوسط سرعت اینترنت به 20 مگابیت بر ثانیه می‌رسد.
 
بر اساس برنامه کلان اعلام شده از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت که تصویری کلی از بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را تا پایان سال ۹۹ ترسیم می کند، افزایش ترانزیت بین الملل، افزایش پهنای باند اینترنت، افزایش دسترسی به خدمات پهن باند و افزایش متوسط سرعت اینترنت در دستور کار قرار گرفته است.
 
از این رو وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به تامین دسترسی حداقل ۸۰ درصد خانوار ایرانی به خدمات پهن باند و نیز افزایش متوسط سرعت اینترنت مشترکان پهن باند به ۲۰ مگابیت بر ثانیه شده است.
 
در همین حال در راستای افزایش پهنای باند اینترنت کشور نیز، باید مدل ترافیک شبکه باید بر اساس ترافیک داخلی و بین المللی ۸۰ به ۲۰ درصد باشد. از سوی دیگر برقراری امکان دسترسی اینترنت پر سرعت به ۹۰ درصد روستاهای کشور از دیگر وظایف وزارت ارتباطات است که باید تا پایان سال ۹۹ محقق شود.
 
در این برنامه‌ ریزی بازار کسب و کار ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به میزان ۳ برابر فعلی برسد و ارزش آن تا پایان سال ۹۹ به ۹۰ هزار میلیارد تومان برسد.
 
حجم سرمایه گذاری مستقیم برای توسعه شبکه های دسترسی و زیر ساختهای لازم معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان و نرخ رشد ارزش افزوده بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۹.۴ درصد در نظر گرفته شده است.
 
تصویر کلان بخش ICT کشور تا پایان برنامه ششم توسعه افزایش ۱۰ برابری ترانزیت بین الملل و نیز رساندن ظرفیت آن به ۵ هزار و ۵۸۰ گیگابیت برثانیه است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.