December 19, 2017
20:34 سه شنبه، 28ام آذرماه 1396
کد خبر: 86591

فروش موبایل های مینیاتوری در انگلیس ممنوع شد

وزارت دادگستری انگلیس فروش موبایل های مینیاتوری را ممنوع کرده است. در این موبایل ها فلز به کار نرفته بنابراین اسکنرهای زندان نمی توانند آن را ردیابی کنند.
 
وزارت دادگستری انگلیس فروش موبایل های کوچکی که برای قاچاق به داخل زندان طراحی شده اند را ممنوع کرد.
 
مشتریان اصلی این دستگاه های مینیاتوری که گاهی به اندازه یک بندانگشت هستند، زندانیان هستند زیرا به راحتی می توانند آن را مخفی کنند.
 
دیوید لیدینگتون وزیر دادگستری انگلیس اعلام کرد این گجت ها در خرده فروشی های آنلاین مانند آمازون، Gumtree و ای بی موجود هستند و زندانیان با خرید آنها قوانین را زیر پا می گذارند.
 
به گفته او در تبلیغات این دستگاه ها ذکر شده که اسکنرهای امنیتی بدن (BOSS) موجود در زندان های انگلیس و ولز نمی توانند آن را ردیابی کنند. این موبایل ها را می توان به قیمت ۲۵ پوند خرید اما داخل زندان با بهای ۵۰۰ پوند نیز خرید و فروش می شوند.
 
در این موبایل های مینیاتوری فلزی به کار نرفته و به همین دلیل ردیاب ها نمی توانند آن را شناسایی کنند.
 
این درحالی است که زندانبانان فقط در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۰ هزار سیمکارت و موبایل غیرقانونی ضبط کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.