گجت

December 19, 2017
20:52 سه شنبه، 28ام آذرماه 1396
کد خبر: 86595

آدیداس دیگر گجت پوشیدنی تولید نمی‌کند

طبق آخرین اطلاعات انتشار یافته شرکت آدیداس از کسب و کار ساخت گجت‌های پوشیدنی بیرون خواهد رفت و بخش سخت‌افزار خود را تعطیل می‌کند.
 
ظاهرا آدیداس تصمیم دارد به جای تمرکز بر بخش سخت‌افزار روی بخش نرم‌افزار این شرکت متمرکز شود؛ بویژه اپ آدیداس و شرکت Runtastic که در سال ۲۰۱۵ توسط آدیداس خریداری شد.
 
احتمال دارد این حرکت آدیداس و تعطیل کردن بخش سخت‌افزاری موقتی باشد و این شرکت مدتی بعد دوباره به فعالیت در این حوزه بازگردد. به هر حال آنچه تا این لحظه مشخص شده این است که قرار نیست فعلا تا مدتی شاهد معرفی گجت هوشمند ساخت شرکت آدیداس باشیم.
 
این اقدام شرکت آدیداس شباهت بسیاری به اقدام چند سال پیش شرکت نایک دارد. نایک هم چندی پیش فعالیت‌هایی در حوزه سخت‌افزاری گجت‌های پوشیدنی داشت اما نهایتا ناکام ماند و با شکست پروژه‌هایش تصمیم گرفت از این حوزه خارج شود.
 
البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که شرکت آدیداس اعلام کرده قصد همکاری با فیت‌بیت را دارد تا بتواند از طریق این همکاری یک ساعت هوشمند نسخه آدیداس در سال ۲۰۱۸ ساخته شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.