لوازم جانبی

December 23, 2017
13:00 شنبه، 2ام دیماه 1396
کد خبر: 86665

اسپیکرهای هوشمند آمازون گوی رقابت را از گوگل ربودند

طبق گزارش های منتشر شده، تا به حال فروش اسپیکرهای هوشمند ساخت شرکت آمازون از رقیب خود – گوگل – سبقت گرفته است.

از آنجا که سال جاری ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت ها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود.
بر اساس جدیدترین آماری که تا سپتامبر سال جاری میلادی منتشر شده است، می توان به وضوح دریافت که اسپیکرهای هوشمند آمازون گوی رقابت را از همتای خود، اسپیکرهای هوشمند گوگل ربوده است چرا که میزان فروش این گجت های خانگی برای شرکت آمازون بسیار بیشتر از گوگل بوده است.
طبق این آمار، آمازون توانسته است تاکنون ۲۰ میلیون واحد از اسپکرهای هوشمند خود را به فروش برساند. این در حالیست که گوگل تنها ۷ میلیون واحد از آن را فروخته و این بدان معناست که فروش آمازون حدودا سه برابر بیشتر از فروش گوگل در این حوزه بوده است.
البته لازم به ذکر است که احتساب فروش این دو محصول تا سپتامبر سال جاری میلادی یعنی تا پیش از شروع تعطیلات سال نوی میلادی بوده است، بنابر این دور از انتظار نیست که این اعداد و ارقام حد فاصل تعطیلات سال نو و حراج جمعه سیاه بیشتر شده باشد.
یکی از دلایلی که آمازون در عرضه و فروش اسپیکرهای هوشمند تابحال موفق ظاهر شده، ورود زود هنگام و معرفی این محصول جدید به بازار بود زمانی که رقیب قدرتمند دیگری محصول مشابهی را عرضه نمی کرد. آمازون اسپیکرهای هوشمند اکوی خود را در ژوئن سال ۲۰۱۵ معرفی و روانه بازار کرد. این در حالیست که گوگل از بلندگوی هوشمند گوگل هوم خود در نوامبر سال ۲۰۱۶ رونمایی و سپس عرضه کرد. همین وقفه و تفاوت یک ساله بنظر می رسد که موجب شده است آمازون از رقیب قدرتمند خود، گوگل، جلو بیفتد.
اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.