تلفن همراه

December 26, 2017
9:48 سه شنبه، 5ام دیماه 1396
کد خبر: 86746

عادت عجیب که آنتن دهی را زیاد نمی کند

اگر تا به حال فکر می کردید با گرفتن گوشی در دستتان و بالابردن تلفن همراه به سمت آسمان می توانید کیفیت آنتن دهی آن را بیشتر کنید، سخت در اشتباه هستید.

احتمالا تا به حال بارها شاهد آن بوده اید که افرادی در زمان قطع و وصل مکالمات خود با تلفن همراه یا کاهش کیفیت خدمات داده سعی  می کنند با بالاتر بردن گوشی در آسمان از این وضعیت رهایی پیدا کنند.

اما متخصصان می گویند این کار فایده ای ندارد و باعث نمی شود کاربران به خدمات صوتی و داده بهتری دسترسی پیدا کنند.

لین ژونگ استاد دانشکده برق و رایانه در دانشگاه رایس در تگزاس آمریکا می گوید اگر چه این رفتار در میان برخی از مردم وجود دارد، اما عملا چندان مفید نیست. زیرا میزان دسترسی به سیگنال های تلفن همراه در محیط اطراف ما کم و بیش همگن و برابر است و بالابردن گوشی با دست تغییری در این وضعیت ایجاد نمی کند.

البته وی تایید می کند که راه رفتن و جابجایی در شهرها در کیفیت دسترسی به خدمات تلفن همراه موثر است، زیرا در برخی نقاط به علت وجود ساختمان های بلند یا دیگر موانع سیگنال های تلفن همراه به خوبی در دسترس نیستند.

لذا از این به بعد اگر با افت کیفیت خدمات تلفن همراه مواجه شدید به جای ثابت نشستن و بالا بردن گوشی بهتر است چند متری از سرجایتان جابجا شوید تا بتوانید آنتن دهی بهتری داشته باشید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.