رگولاتوری

December 26, 2017
14:04 سه شنبه، 5ام دیماه 1396
کد خبر: 86760

با حضور در یک مرکز پستی؛ وزیر ارتباطات در جریان روند ثبت نام کارت هوشمند قرار گرفت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شکایت مردم از روند ثبت نام و دریافت کارت هوشمند را با حضور در یک مرکز پستی بررسی کرد.

محمدجواد آذری جهرمی با حضور سرزده در یکی از مراکز پستی تهران، از نزدیک درجریان روند ثبت نام کارت هوشمند ملی قرار گرفت.

وی شکایات مردم در زمان ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی را به جا دانست و در مورد عدم پایداری و قطعی های مکرر سیستم ثبت احوال در دو هفته اخیر اعلام کرد: بنا شد با تشکیل جلسه‌ای با حضور سازمان فناوری اطلاعات و ثبت احوال موضوع بررسی و حل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود گفت: در ابتدای ساعات کاری صبح امروز و به منظور بررسی شکایات دریافتی از مردم برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی، سر زده به مرکز پستی چهارراه لشکر مراجعه کردم که چند اشکال به صورت مشهود ملاحظه کردم.

وی توضیح داد: اول اینکه در مرحله پیش ثبت نام هر چند این امکان به صورت الکترونیکی و رایگان برای مردم فراهم است، اما در صورت مراجعه و ورود داده توسط اپراتور، چه در دفاتر پستی و چه در دفاتر پیشخوان، مبالغی دریافت می‌شود که نظام مند نیست.

جهرمی با اشاره به گفته یکی از حاضران افزود: یکی از بانوان اظهار می‌کرد که برای مرحله پیش ثبت نام در دفتر پیشخوان از وی ۲۵ هزار تومان اخذ شده و در دفتر پست هم تعرفه‌ای چهار هزارتومانی اخذ می‌شد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: از مدیرعامل پست خواستم که در دفاتر شرکت ملی پست رایانه هایی تعبیه و این امکان فراهم باشد تا مردم شخصا بتوانند اطلاعات خود را وارد کنند و یا اینکه در صورت عدم توانمندی از کمک سایرین استفاده کنند. همچنین اطلاع رسانی در این خصوص که پیش ثبت نام از طریق خود افراد با استفاده از اینترنت رایگان است، در دفاتر پستی صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای دفاتر پیشخوان نیز برای این خدمت تعرفه مصوب و ابلاغ شود تا به صورت سلیقه‌ای مبالغ اخذ نشود که در این خصوص بنا شد با نمایندگان دفاتر پیشخوان که از بخش خصوصی هستند نیز مذاکراتی داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دومین موضوع را عدم پایداری و قطعی های مکرر سیستم ثبت احوال در دو هفته اخیر اعلام کرد که باعث می‌شد مردم در زمان مراجعه در زمان مشخص شده بلاتکلیف و معطل باشند، اظهار کرد: طی تماسی با رئیس سازمان ثبت احوال، مطلع شدم که علت از بروزرسانی‌های نرم افزاری است و بنا شد با تشکیل جلسه‌ای با حضور سازمان فناوری اطلاعات و ثبت احوال موضوع بررسی و حل شود.

جهرمی خاطرنشان کرد: به طور کلی شکایات مردم به جا و کیفیت خدمات مطلوب نبود. امیدوارم با اقداماتی که همکاران ما در شرکت ملی پست و عزیزان پرکار سازمان ثبت احوال طی هفته پیش رو به عمل خواهند آورد، مشکلات موجود مرتفع شود و با اصلاح روالهای فعلی، فرآیند دریافت کارت هوشمند ملی تسهیل شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.