رسانه‌های اجتماعی

December 27, 2017
15:39 چهارشنبه، 6ام دیماه 1396
کد خبر: 86805

باراک اوباما از مضرات شبکه های اجتماعی و ضرورت ارتباطات واقعی می گوید

رسانه های اجتماعی بخش قابل توجهی از زمان ما در شبانه روز را به خود اختصاص می دهند و آنطور که باراک اوباما رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا اخیرا گفته است این مساله باعث شده که مردم «در حجم انبوهی از اطلاعات احاطه شوند» و تعصبات در آنها را تقویت شود که اینها همگی از مضرات شبکه های اجتماعی به شمار می روند.

اوباما در صحبت هایش گفت که در گذشته چند شبکه تلویزیونی معدود بودند که همگی مجموعه مشترکی از حقایق را به تصویر می کشیدند. اما اینترنت این امر را مختل کرد و حالا با مردمی روبرو هستیم که به واسطه شبکه های اجتماعی نمی توانند نظر افراد مختلف پیرامون مسائل پیچیده را دریافت کنند.

یکی از بزرگ ترین خطرات اینترنت این است که مردم را با واقعیت هایی کاملا متفاوت از هم روبرو می کند و به تعبیر اوباما افراد ممکن است به این خاطر در احاطه اطلاعات قرار بگیرند و تعصبات قبلی شان تقویت شود.

رئیس جمهور سابق آمریکا درحرف هایش اشاره ای به دونالد ترامپ نکرد اما مدعی شد که رسانه های اجتماعی باید بیشتر باعث وصل شدن مردم به هم شوند نه اینکه میانشان جدایی بیاندازند.

اوباما در صحبت هایش گفت: سوال مهم از نظر من این است که چطور این تکنولوژی را مهار کنیم تا همچنان صداهای مختلف به گوش برسند و تنوع نظرات نیز حفظ گردد اما جامعه مان به خاطر آن دچار تفرقه نشود و در مقابل به کشف وجوه مشترک منتهی گردد.

او در توضیحاتش خاطر نشان کرد که مردم باید در دنیای واقعی یکدیگر را ملاقات نمایند زیرا غالبا در فضای آنلاین افرادی که هم کلام شان می شوند را نمی شناسند.

در اینترنت همه چیز به شکل ساده سازی شده اش وجود دارد و وقتی شما مردم را به صورت چهره به چهره ملاقات می کنید تازه به پیچیدگی های شخصیتی شان پی می برید. چه بسا با فردی روبرو شوید که به شدت با شما در حوزه های سیاسی اختلاف نظر دارد اما به طور مثال قبلا با شما در یک تیم ورزشی بوده است.

اوباما همچنین اشاره کرد که مردم در فضای آنلاین به شدت بی رحم و گاهی نفرت انگیز می شوند حال آنکه در دنیای واقعی این مساله غیرممکن است.

بد نیست اشاره کنیم که اوباما از طریق وبسایت هایی نظیر فیسبوک و توییتر توانست با حامیان خود ارتباطی تنگاتنگ برقرار کند و چه بسا این دو نقشی پررنگ در انتخاب وی داشته اند و اساسا به همین خاطر او را رئیس شبکه های اجتماعی می خوانند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.